Ga naar inhoud

En weer terug naar de spuiter


wouter 4-motion

Aanbevolen berichten

Heb afgelopen maart mijn passie een geweldige mod gegeven

rondom alle matzwarte delen laten spuiten plus de roosters in de bumper en ovale eindstukken laten plaatsen

 

nou het geval was ik hem laatst aan het wassen en zag ik ineens dat er op een plekje de lak began te bladeren

ben direct naar mijn spuiter gereden

en die zij dat dit garantie was,dus hij is terug voor even de rechter achter skirt weer te spuiten

hopenlijk heb ik hem morgen weer

vanmiddag heb ik hem vroeg heen gebracht zodat ik de sleutel niet vanavond door de bus moest doen

en dat hij dus vanavond lekker veilig binnen staat (gerust hard kan ik gaan slapen)

 

alleen ben nu even afhankelijk van iemand anders om op mijn werk te komen

dat is even jammer.

 

gegroet wouter

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij is weer terug duurde bijna drie dagen

want het is een speciale lak die op de skirt gespoten is die erg flexible is en dus erg moeizaam

wil drogen

maar hij is er weer helemaal strak en weer gewassen en uitgezogen super wat een service

 

ik ben weer happy, heb de heleweek in een bus gereden van het werk die ik even mocht

lenen

en dan stap je weer in je eigen ooooooooooooooohhhhhhhh wat is dat weer lekker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt gooood !!

 

dacht juist dat er weekmakers in de onderlagen zaten en niet in de lak?

 

Is meestal precies in de blanke lak :wink: Voor zeer soepele delen kan het in mindere mate worden toegepast in de onderlaag, en dan met name in de grond/primerlak.

 

dank voor je toelichting (handig zo'n spuiter) :wink:

ander vraagje, moet die lak dan langer uitharden? auto gaat dan toch gewoon droogcabine in?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal proberen korte uitleg te geven ;)

 

Eigenlijk moet je het zo zien; Een auto wordt gespoten aan bijvoorbeeld het portier. Na het opzetten van de kleur, wordt deze afgewerkt met de blanke lak. Afhankelijk van kleur, en overige omstandigheden worden er doorgaand 1,5 tot 2 lagen lak aangebracht, die na gemiddeld 30 minuten/60-80C droog zijn. Het werkelijke uitharden gebeurt pas NA dit proces. Is je auto herspoten, kan het gerust 2 weken duren voordat de nieuwe lak zijn definitieve hardheid gaat bereiken. Daarom is het ook altijd verstandig na een spuitbeurt voorzichtig om te gaan met de auto en wasstraten en waxbeurten te vermijden.

 

De weekmaker vetraagd dit proces aanzienlijk. Heel simpel gesteld wordt er een additief aan de lak toegevoegd, waardoor deze elastisch kan worden (tot 50%). De lak wordt dan ook niet hard, maar blijft soepel, omdat sommige ondergronden, zoals kunstofdelen, en zachte rubber/plastics, dit verlangen. Hierdoor duurt het erg lang voordat de lak dan ook echt "droog" is.

 

Enkele jaren geleden zag je wel eens zachte rubberachtige spoilers die met dit goedje gespoten werden. Na het spuiten kon je de spoiler licht indrukken, maar scheurde de lak niet. Zonder de weekmaker zouden er dan direct haarscheurtjes zichtbaar zijn. Het wordt tegenwoordig wat minder toegepast, omdat de kunstoffen van steeds betere kwaliteit zijn, blanke lakken standaard iets elastischer zijn, en omdat het relatief duur en moeilijk te verwerken is.

 

Hmmz, kort is niet echt gelukt...

 

Grtz, Tex

Link naar reactie
Delen op andere sites

ha ha ik weet hoe dat is als je weer in je eigen wagen kan rijden

ik heb voor het werk een ford transhit bus 115pk 350(laadvermogen)EN WEEGT DUS OOK 3.2TON :shock:

DUS DAT SCHIET NIET OP MET OPTREKKEN

maar dan stap ik weer eens in mijn passat :mrgreen::mrgreen: wat is dat dan weer een genot

 

maar geweldig dat je bak er weer strak bijstaat

 

vr grt ydwer

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden