Ga naar inhoud
  • 0

Schakeling verloopt?


voyager

Vraag

Na diverse malen de schakeling afgesteld te hebben het volgende. Elke keer problemen in de 1e en 2E versnelling. Na afstelling weer in orde. Echter na een paar dagen wederom problemen. Dit is nu reeds diverse malen gedaan. Wie heeft hier een passend antwoord op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Kerel, alvast hartelijk dank voor het meedenken. Maar we zijn er achter! Slecht nieuw is het helaas wel. De synchro ringen in de bak zijn slecht en er blijkt een veer gebroken te zijn in de drukgroep van de koppeling. Pech, pech, pech dus. Hij staat nu bij hans Weijs bij Elst. Inderdaad de VW courreur. Dus het zal nu wel in orde komen. Vandaag zou hij weer klaar zijn. Dat is iig. lekker snel. Heb hem gister begin van de middag gebracht.

 

Mvg. voyager

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welnu, de bak is nagekeken en bleek gelukkig in orde te zijn. Echter was de koppeling, met name de drukgroep, erg slecht. Dat merkte ik iig. ook al wel, vooral als de motor op temperatuur kwam. Alles is nu weer in orde en men rekende daarvoor 430 Euro.

 

Mvg. voyager

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik neem dus aan dat je dus een nieuwe koppeling en drukgroep gekregen hebt?

 

Dan lijkt mij dat een zéér redelijke prijs, aangezien een (VW-dealer) set koppeling en drukgroep al 370 euro kost... dan nog een beetje olie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

 

Achteraf kan ik het mooi vergelijken.

 

 

-Allereerst viel op, dat het hele koppelen wat zwaarder ging als het nu gaat.

 

-Het geluid, als je rijdt, dat ik nu hoor is een stuk minder "rauw" te noemen.

 

-Bij koude start pakte de koppeling niet meer meteen. Dit gebeurde eenmalig en was verder tijdens het rijden in orde.

 

-Als de motor op temperatuur kwam ging het schakelen ook steeds vervelender. Eigenlijk in alle versnellingen wel, ook na afstelling. Zodra je moest stoppen ergens voor kwam het vaak voor dat hij niet zomaar meer in de 1e of 2e versnelling wilde. Door wat heen en weer schakelen en/of de koppeling te laten opkomen kreeg je hem uiteindelijk wel in de versnelling. Dit laatste viel dus vooral op in de 1e en 2e versnelling.

 

 

Hopelijk heb je er zo wat aan, anders lees ik het wel.

 

Mvg. voyager

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had ik daar toch nog een vraagje.

 

's Morgens komt het af en toe voor dat de koppeling (hydraulisch) nietmeteen pakt. Het is dan net of hij slipt, dan pakt hij in een keer en de verdere dag hab je totaal geen last meer?

 

Mvg. voyager

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden