Ga naar inhoud
  • 0

2massa vliegwiel aan z'n eindje?


boldie74

Vraag

Afgelopen 3 weken op vakantie geweest in zuid Frankrijk met mijn Passat, wat een heerlijke reisauto en wat een ruimte. De auto rijd vol bepakt vrijwel net zo (on)zuinig als normaal (de V5 met cruisecontrol altijd 130km/u op de GPS over de autoroute doet 1 op 10,5).

 

Wat mij wel stoorde is dat de versnellingspook, behoorlijk gaat trillen bij snelheden van 135km/u en hoger op de GPS, dit gaat gepaard met herrie van de pook zelf (de pookhoes heb ik onlangs al vervangen in de hoop dat het hiermee zou zijn opgelost), maar er lijkt een flinke trilling in de aandrijflijn te zitten. Aangezien het stuur niet trilt, lijkt het geen probleem met het balanceren van de wielen.

 

Iemand enig idee wat dit kan zijn of wat ik kan doen/proberen om dit te verhelpen?

 

Groet,

 

Gijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
misschien zit er onder de pookhoes wat los? Voelt de pook als ie in de versnelling staat ook los aan?

 

Daar lijkt het niet op, het trillen lijkt ook gerlateerd aan hogere toeren, nu ik erover nadenk. Ook in andere versnellingen trilt de pook flink (ook fysiek), zeg 4000 toeren en meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het probleem is eindelijk opgelost, heeft wel even geduurd, maar tijdens de APK kwamen ze erachter dan er een bout en motor/baksteun waren beschadigd. De auto is bij hogere toeren ook ineens een stuk stiller/rustiger.

 

Hoe eenvoudig kan het soms zijn! Jammer dat ze er nu as achterkomen en de vorige dealer die de APK heeft gedaan dit over het hoofd heeft gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden