Ga naar inhoud
  • 0

Uitval electronica na starten motor.


Edski

Vraag

Hee mannen,

 

Ik heb een probleem met m'n 3B.

Het dimlicht, knipperlicht, ruitenwissers, airco en blower doen het ineens niet meer zodra ik de motor start.

Als de auto op contact staat doet alles het nog wel.

Het display van de climate control knippert ook ongeveer 15 seconden met alle symbolen tegelijk zodra ik het contact aan zet.

 

Op Problemcar heb ik één vermelding gevonden;

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=108103

 

Kan iemand me verder helpen?

Alvast vriendelijk bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Thanks. Goeie tip.

Onder mijn stuur vind ik de relais met nummers 175, 197, 204, 2x 213, 202, 214 en 373.

Ik heb op deze site http://www.passatplus.de/umbauteile/relais/index.htm gelezen waar welke relais voor zijn.

213 zou het ontlastrelais moeten zijn. Ik heb ze eruit gehaald, even op de grond getikt en ook met elkaar verwisseld, maar het probleem blijft bestaan.

Van de twee plaatsen waar zo'n 213 zit is er één plaats die voelbaar tikt als ik de auto op contact zet, en de ander tikt niet.

Als ik ze omwissel dan blijft de situatie hetzelfde. Klopt het dat er maar één hoort te tikken, of zou het een probleem in de achterplaat kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ondanks dat het relais tikt kan het wel defect zijn, ik had nl ook een defecte en die klikte wel.. maak ze maar eens open

 

Heb je niet toevallig een (plus)kabel onder het relaisdeel losgehad om daar permanente stroom of massa vandaan te halen en per ongeluk de moeren niet goed aangedraaid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ikzelf niet, maar ik zal eens kijken of degene voor mij dat misschien gedaan heeft. Wederom een goeie tip!

Ik ga morgen voor twee weken op vakantie (in m'n Santana) dus het antwoord zal even op zich laten wachten.

In ieder geval bedankt zo ver! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kwam gister terug uit Frankrijk, trouwens, ramen open en vinger uitsteken als ik wilde invoegen.. en na 1250 km werkte alles ineens weer!

Maar, gelukkig, toen ik thuis kwam contact uitgezet, motor weer gestart.. en niets deed het meer ;) Dat heb ik liever dan dat alles wel weer werkt en je geen idee hebt wanneer het weer uitvalt.

 

De Santana is van december 1982.

...En ik heb een Jetta uit 1983 :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eergistermiddag heb ik m'n auto naar VW gebracht. Aangezien de staat van functioneren van mijn auto hebben ze er een spoedklus van gemaakt.

De volgende ochtend kreeg ik dan ook al een telefoontje dat de storing verholpen was. Het was het contactblok.

€ 117,- totaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden