Ga naar inhoud
  • 0

Navigatie inbouwen in Passat 3C


gurby

Vraag

In een Passat van 2006 ga ik binnenkort een bestaand VDO Dayton MS5500 navigatie plaatsen.

Hier zit natuurlijk CANBUS systeem in, maar ook al 1 of ander Becker 1 DIN navigatiesysteem.

Ik ga er dus vanuit dat de verloopkabels van CAN naar ISO al aanwezig is.

 

Kan ik deze CAN-ISO gewoon gebruik om zowel de navigatiecomputer (incl scherm enzo) plus de autoradio te voeden net zoals dit bij oudere Passat's kan?

 

Zit hier ook geschakelde plus in (lijkt me wel, zal eens navragen of de radio bij contact aangaat)?

Interessantere vraag is of deze BECKER navigaties ook gebruik maken van het achteruitrij signaal. De VDO doet dat in ieder geval wel graag dus die heb ik ook nodig. Mocht de BECKER dat niet doen, waar kan ik dit signaal dan weghalen?

 

En daarnaast, in de FAQ vind ik hoe ik het dashboardkastje kan verwijderen. Gaat het verwijderen van middelste luchtroosters en de dorpels onder de bijrijdersdeur en daarachter ongeveer gelijk aan een 3B/3BG?

 

iemand ervaring? alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hierin staat iets. stukje scrollen naar beneden op onderstaande site.

http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=152

 

Volgens El$@w!n;

Uitbouwen

– Contact uitschakelen.

Wagens met cd-wisselaar

– Cd-wisselaar uitbouwen → Rep.-groep91

 

Alle wagens

– 7 parkers -1-, -2- en -3- eruit draaien (1,5 Nm).

– Onder aan dashboardkastje een kleine schroevendraaier in de opening -pijl- steken en hiermee de vergrendeling ontgrendelen.

– Dashboardkastje uit het dashboard losmaken.

– Bij wagens met koeling van het dashboardkastje het airconditioningskanaal van het dashboardkastje losmaken.

– Kabelstreng van het lampje en de contactschakelaar losmaken.

– Bij wagens met voetenruimtevertlichting de kabelstreng van het lampje losmaken.

– Bij wagens met sleutelschakelaar voor airbag aan bijrijderszijde de kabelstreng van de sleutelschakelaar losmaken.

post-5260-1423823451,2717_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Achteruitrijsignaal is te halen aan boordnetstuurapparaat, en wel aan de bekabeling voor de automatisch dimmende achteruitkijkspiegel (die schakelt uit als je achteruit schakelt). Snelheidspuls kan je aan de kmteller oppikken als je wil.

 

Grtz,

 

Dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden