Ga naar inhoud
  • 0

Bedrading door voorstoelen


koffie

Vraag

Ik wist even niet goed in welk subforum dit te plaatsen, dus dan maar hier :)

Ik wil de 2 hoofdsteunen vervangen voor de hoofdsteunen met een LCD scherm erin.

Op zich geen probleem, maar de bedrading moet ook nog ergens heen.

 

Nu heb ik net al even zitten proberen, maar ik kwam er achter dat halverwege de rugleuning er een horizontale stcknaat zit. Deze lijkt ook van binnen te zitten, want ik kom er niet langs.

Als ik van bovenaf probeer, blijf ik erop steken, en van onderaf ook.

 

Heeft iemand hier al eens eerder mee geprutst? Is er een reden voor die naad, of zou ik er met wat scherps een gaatje in kunnen prikken?

Of zijn er nog andere mogelijkheden om bekabeling in de stoel weg te werken.

 

Het gaat overigens om een 3C (2009) met alcantara bekleding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb ze er ook inzitten, maar kon onderaan de stoel ( onderkant rugleuning) bekleding los maken en vanaf daar kon ik er met mijn hele arm inkomen.

Als je dan aan de bovenkant de kabel erin laat zakken kon ik hem zo pakken.

 

Klinkt natuurlijk heel makkelijk maar dat ging niet zo makkelijk zoals het hier staat maar is wel goed te doen.

 

Ik zou alleen als ik jouw was nergens gaatjes in prikken omdat je niet weet of het door kan scheuren.

 

zal vanavond nog eens kijken hoe het ook weer zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is inderdaad de zoom die ik ook bedoelde. Ik heb even een tekeningetje gemaakt om het te verduidelijken:

 

post-3807-1423823443,8346_thumb.jpg

 

Dit is dus van binnen uit de stoel bekeken!

 

Die gele lijn is je kabel.

Dat rode deel is de binnenkant van de zoom. Die zit met ringetjes, veertjes o.i.d. vast aan het frame van de stoel. Je moet met de kabel daar dus omheen zien te komen. Ik zou daar geen gaten doorheen gaan prikken want dan loop je inderdaad de kans dat het gaat doorscheuren, er staat wel wat spanning op de stof.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe haal je de onderkant los dan? Ik had de indruk dat het dichtgenaaid zat ?

 

 

edit: Net nog even een keer gekeken, en het zit idd met een soort strip vast. Als je begint met de zijkant (daar kun je met je vingers al in) kun je idd de strip loswrikken.

Ik kon er nu in met mijn hand. Volgende probleem zal worden die strip weer dicht te krijgen, mijn vorige auto had dit ook en dat was ook zo'n heerlijk klusje om weer dicht te krijgen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden