Ga naar inhoud
  • 0

rammelen warme motor (nokkenasversteller is nieuw)


pierpander

Vraag

Hallo,

 

Al enige tijd rijd ik met een rammel/tik in de motor, met name goed te horen bij stationair toerental. Bij de dealer geweest en deze wezen mijn op de nokkenasketting deze zou rammelen en meest logische oorzaak is dan de nokkenasversteller. Deze heb ik inmiddels vervangen (duur kreng) in de hoop dat het over zou zijn. Helaas mocht niet baten :( (de oude is dus nog goed)

 

Iemand een suggestie wat het kan zijn? kan de oliepomp versleten zijn bij 140dkm? of de ketting zelf opgerekt? zelf hoop ik dan maar het laatste... :lol: Of zou het de olie kunnen zijn? ik dacht van niet.. er zit 5w40 in en dat is volgens mij standaard.

 

groeten jorrit

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

dat kan wel, dat zou betekenen dat de pomp zn druk niet meer haalt. De nokkenaskettingSPANNER, is die ook vervangen?

 

De ketting kan wel opgerekt zijn, ik heb afgelopen vrijdag nog een nieuwe distributieketting gemonteerd/geklonken op den mercedes sprinter cdi..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat valt wel mee, zon spanner versteld/spant de ketting geen centimeters daar is geen ruimte voor, dus als een ketting van een 1,5m lengte een 3-5mm uitrekt kan dat al klappergeluiden veroorzaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is een wezenlijk onderdeel van de motor, je hoort her rammelen dus zit er ergens al speling. Dit zal alleen maar sneller erger worden doordat de ketting nu bewegingsruimte heeft. Hoe snel dit erger wordt kan ik je niet zeggen. Dit is echter de reden dat ik het zaakje heb vervangen. Ik ga er ook deze zomer mee op vakantie. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden