Ga naar inhoud
  • 0

elektrisch schema (xenon)verlichting


dieseltje

Vraag

Wie heeft voor mij een elektrisch schema voor een 3BG met en zonder Xenon verlichting.

Het gaat mij voornamelijk om de sturing van de hoogte regeling.

Ik heb nu de OEM xenon ingebouwd. Echter werkt de hoogte regeling van binnen uit niet.

ga uitvogelen hoe ik dit wel werkend kan krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Is dit vanaf 1 mei nog toegestaan!!

 

Quote "Op 1 mei 2009 verandert er iets in de "Regeling voertuigen" voor lichtarmaturen van voertuigen. Wat verandert er?

Lichtarmaturen van voertuigen mogen vanaf 1 mei 2009 alleen voorzien zijn van het type lamp waarvoor ze zijn goedgekeurd. Zo moet in koplampen met een code HC, HR of HCR een halogeenlamp zitten. Gasontladingslampen (xenonlampen) horen in armaturen met een code DC, DR of DCR.

Gasontladingslampen geven veel meer licht dan halogeenlampen. Om te zorgen dat er geen weggebruikers door worden verblind, is het zeker voor gasontladingslampen van belang dat zij alleen worden gebruikt in speciaal daarvoor bestemde armaturen."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
En ben je al bezig geweest ?

Ja ik heb de schema's vergeleken.

T'is niet aan te passen zonder zware modificatie. Er moet een complete regelunit ingebouwd worden.

In je A-style linkervoorzijde zit bij wagens met xenon een aftakking naar de LWR unit. Die krijgt zijn informatie onderandere van de sensoren bij de achterwielen. Zou een flinke operatie worden en daar heb ik geen zin in. laatstaan de kosten....

Dus ga nu kijken of ik de stelmotor van mijn halogeen units kan overzetten in de xenon units.

Dan moet t wel werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi dieseltje,

 

Ik heb misschien wel wat voor je! Ik heb van m'n vorige passat nog wat onderdelen liggen... Ik was bezig met Xenon in te bouwen en heb toen in een dwaze bui een 3C gekocht. Ik heb nieuwe assensoren ligeen + de stuurdoos + een volledige bedrading van Kufatec. Alles samen kost bij Kufatec 259 Euro's. zie http://www.kufatec.de/shop/product_info ... t-3BG.html. Voor de helft ligt het volgende week bij je in de bus.

 

Grtz,

 

Dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden