Ga naar inhoud
  • 0

Alles goed op 1 puntje na


markiedam

Vraag

Al een tijdje hou ik mijn auto in de gaten met VAG-COM. Tot op heden heb ik eigenlijk nog geen enkele foutmelding gezien. Tot afgelopen week... na het herhaaldelijk verwijderen van de foutmelding komt deze helaas telkens weer.

 

Address 17     -------------------------------------------------------
  Controller: 3B0 920 825    
  Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V13
  Coding: 05515
  Shop #: WSC 54321
  WVWZZZ3BZ1P204484     VWZ7Z0A3382447
1 Fault Found:
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
           30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

Op zich natuurlijk logisch dat deze 'Intermittent' is, aangezien ik elke keer de foutcode verwijder.

Iemand enig idee wat hier het probleem is? Ik heb iets gelezen over het vervangen van de G2 sensor... klopt dit?

 

Info van Gerrit Spaak

Mogelijke verschijnselen:

   * Het starten van een koude motor is moeizaam
   * Als de motor gestart wordt met een lauwe of warme motor, dan is het stationair toerental meteen 1200 - 2000 rpm
   * Stationair toerental is onregelmatig
   * Bij alle motor-temperaturen schommelt het stationair toetental tussen 900 en 1000 rpm
   * Bij een warme motor valt de temperatuur van het blok opeens terug naat ca.70 graden en komt dan langzaam weer naar 90 graden
   * Slechte accelleratie tijdens het warm laten worden van de motor
   * Alleen diesel: een extreem lange voorgloeitijd

Mogelijke oorzaken:

   * Draadbreuk of kortsluiting tussen de sensor (G2) en de instrumenten cluster
   * G2 defect

Mogelijke oplossingen:

   * Check bedrading en aansluitingen
   * Check/vervang G2

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

temp sensor vervangen.. tevens is te vaak kijken met vagcom slecht voor je gemoedsrust, je gaat zelf ook niet elke week naar de huisarts voor je bloeddruk, suikerspiegel, cholesterol etc.. dan zul je ook fluctuaties zien..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden