Ga naar inhoud

Lekkage achterin Passat Variant


TeeDeeIe

Aanbevolen berichten

Dat wordt even knutselen succes dat is dit probleem 9 van de 10 x viewtopic.php?f=138&t=24550&start=0

 

Als dit het is, is het wel vreemd dat het rechts voor droog is. Mischien komt het ergens bij de deur/of rubbers vandaan. Of heb je toevallig een schuifdak dan kan het nog een afwateringskanaal zijn wat verstopt zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Best grappig ik heb/had dit ook!

Waar de accu zit loopt een een plastieken buis, deze ziet er een beetje ovaal uit.

Het water loopt deze buis in en die buis zorgt voor de warme of koude lucht.

Onder de voorstoelen zit ook zoon buis het water loopt dus via de buizen naar de achterkant.

Als je alles droog maakt kan het best wel weer een keer nat worden dan zat er gewoon nog wat in de buis.

Onder de auto zitten allemaal dopjes als het goed is zijn 2 van deze ook beetje nat, ik had 1 per ongeluk omhoog gedrukt en daar loopt nu redelijk wat water uit.

Ik had ook snel last van beslagen ramen.

Dus even bij de accu bak kijken.

Suc6 er mee hoop dat je er wat mee kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

@ peter072: jij hebt waarschijnlijk niet dit probleem, in jouw andere topic las ik dat jij ook voorin vocht hebt. In dat geval zijn het voor 99% zeker de afvoerpluggen in de accubak. Zo niet, dan zou je nog eens kunnen proberen wat er gebeurt als je de tuinslang op je zijruiten zet, soms ook zit daar een lekkage waardoor het water onderaan de deur naar binnen loopt.

In dit topic was het vreemde dat hij alleen achterin vocht had, niet voorin. Vandaar dat hier het probleem waarschijnlijk ergens anders zat. Helaas nooit meer iets van TeeDeeIe gehoord :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde probleem en ben nu nog even LITERS water aan het weghalen uit matten en stof onder de matten!!

Al iemand een antwoord op deze vraag? Ik check zeker eens de accu, das al een begin ;-)

 

Ook ik hou jullie op de hoogte.

Hallo,

Mocht het niet lukken kom je maar effe langs,ook ik ben er ondertussen erg bedreven in. :angry::D

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ peter072: jij hebt waarschijnlijk niet dit probleem, in jouw andere topic las ik dat jij ook voorin vocht hebt. In dat geval zijn het voor 99% zeker de afvoerpluggen in de accubak. Zo niet, dan zou je nog eens kunnen proberen wat er gebeurt als je de tuinslang op je zijruiten zet, soms ook zit daar een lekkage waardoor het water onderaan de deur naar binnen loopt.

In dit topic was het vreemde dat hij alleen achterin vocht had, niet voorin. Vandaar dat hier het probleem waarschijnlijk ergens anders zat. Helaas nooit meer iets van TeeDeeIe gehoord :-(

 

 

Staat dat vermeld dat ik vooraan ook water heb?? :|

Nee hoor, enkel onder de zetel van de passagier, eerst was het enkel 'vooraan onder de zetel' maar ondertussen is de mat al helemaal doordrenkt.

Ik heb ze ondertussen rondom los gesneden met een een stanley-mes zodat ik de mat netjes kon opheffen en laten drogen. :roll:

Wat ondertussen wel goed gelukt is, MAAR.... het water blijft komen!! :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde probleem en ben nu nog even LITERS water aan het weghalen uit matten en stof onder de matten!!

Al iemand een antwoord op deze vraag? Ik check zeker eens de accu, das al een begin ;-)

 

Ook ik hou jullie op de hoogte.

Hallo,

Mocht het niet lukken kom je maar effe langs,ook ik ben er ondertussen erg bedreven in. :angry::D

 

Ik probeer nog even af te wachten of het water is dat nog in de buizen zat,zoniet neem ik zeker eens contact op met jou :wink:

 

Alvast bedankt voor het medeleven :D

 

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk ook aan het schuifdak. Heb ik gehad bij mijn Bora. Bleef ook water in komen.

Werd er helemaal gek van en was niet echt te vinden waar het nou precies naar binnen kwam.

Auto uiteindelijk maar weggedaan en ingeruild voor de Passat :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Eerst alles droog gemaakt met kranten. Toen alles stuk voor stuk gecheckt met de waterslang en van beneden naar boven gewerkt om te kijken of het nat werd. Eerst accubak/ramen deuren en toen ook de afvoeren van het opendak. Het leek allemaal goed en droog te blijven. Toch werd het weer nat na regen. Tijdens een APK keuring de accubak laten ontstoppen en men zij dat het gat iets groter was gemaakt om het in de toekomst te voorkomen. Ook het leidingkje van de airco die ergens in buurt van schijnt te lopen is het niet, want tijdens intensief gebruik van de airco en gedurende een lange droge periode bleef alles droog. De verklaring die VW gaf waarom het voor droog bleef en achter nat had te maken met de dikte van de isolatie onder de voormat en je het hier dus niet zo gauw kon voelen. Toch na een regenbui werd het weer nat. Zo te voelen komt het niet via de ramen/portieren omdat de onder drempels en stijlen droog blijven en het echt alleen onder de mat achter nat wordt.Ik heb dit geconstateerd direct na een regenbui en zonder met de auto te hebben gereden. Kortom ik word er gek van dus als iemand in de buurt van Assen me zou kunnen bijstaan om het lek op te sporen zou ik hem of haar zeer erkentelijk zijn.

alvast bedankt

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden