Ga naar inhoud
  • 0

toetsen climacontrol


proton

Vraag

Beste mensen,

 

Ik heb een passat 3BG uit 2002. Ik vind dat de toetsen onder het display behoorlijk hard ingedrukt moeten worden om te schakelen, met uitzondering van de econ toets, die reageert met weinig druk. Is dit in orde of moet een lichte druk al tot schakelen leiden.

 

Ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Frontje kun je er met een scherp (let op beschadigen) voorwerp zo uitwippen. Is namelijk geklikt.

Daarna kun je de hele unit met 4 torxbouten loshalen. Achteruit nog even 4 stekkers uitnemen en hij is helemaal los.

 

Je bedoeld denk ik het frontje rondom de clima, om bij de schroeven te kunnen komen.

Denk dat proton het daadwerkelijke front bedoeld van de clima-unit zelf bedoeld, waarop toetsen & display zitten.

De clima zul je , na demontage uit de auto, nog moeten demonteren maar nooit gedaan dus weet niet of dat een beetje te doen is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik bedoel inderdaad het frontje van de climacontrol waar de toetsen achter zitten. Het zou toch mogelijk moeten zijn om die er af te krijgen?

 

Ik voel natuurlijk best voor een ander bedieningspaneel, maar wil eerst even kijken naar de mogelijkheden om de toetsen zelf te repareren.

 

Bedoelt Mausey hetzelfde met frontje als ik? Ik wil eigenlijk alleen het frontje van de climacontrol er af halen. ik wil het wel even zeker weten voordat ik met een scherp voorwerp probeer het er af te halen en vervolgens is alles afgebroken.

 

Bedankt voor het meedenken en ik wacht de tips nog even af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Sorry,

 

Ik bedoel joouw advies. Auto leek in een oogopslag op die van Jee. Vandaar!

 

:thanks: .

Ik voel me zeer vereerd met deze opmerking maar ik vindt persoonlijk die van JEE er stukken beter uitzien.

 

Sorry voor de Off Topic opmerking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met het frontje bedoel ik de rand (1 a 1,5cm breed) om het bedieningspaneel (knoppen en display) heen.

Deze kun je zoals aangeven er redelijk makkelijk uitwippen. Daarna kun je het bedieningspaneel met 4 bouten losdraaien.

 

Ik denk dat je de eigenlijke unit ook wel (voorzichtig) los kunt halen. Zijn vaak vastgeklikt met eventueel een paar schroefjes.

 

Anders als je een keer in de buurt van Oldenzaal of Lochem bent wil ik je wel assisteren. En anders zijn hier op het forum ook wel mensen te vinden die je eventueel willen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor alle tips. Ik ga dit weekend eens kijken of het lukt om het frontje er af te krijgen. anders houd ik mij aanbevolen om een keer naar Lochem te rijden. Ik woon in Epse dus dat is dichtbij.

 

Prachtig om te zien en te ervaren hoeveel hulpvaardige mensen op dit forum aanwezig zijn! Compliment aan het forum en natuurlijk de betrokken leden. :thanks:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste mensen,

 

Eindelijk tijd gevonden om te kijken naar het tip toets probleem en het is opgelost!

Je wipt het sierplaatje rondom het display met een schroevendraaiertje er af, daarna de vier torx schroeven losdraaien en de unit naar voren trekken.

 

Vervolgens het voorste kunststof deel voorzichtig los maken, deze zit met verende kunststoflipjes vast.

 

Dan het printplaatje met het display voorzichtig los maken, de printplaat zit vast met een aantal kunststof nokjes die je met een schroevendraaier opzij wipt.

 

Nu kan je de koolstofhoudende rubbertjes van de toetsenbediening en de contacten op de printplaat schoonmaken.

 

Ik heb alles schoongemaakt met gedenaturaliseerde alcohol en de contactvlakken op de printplaat voorzichtig met fijn schuurpapier schoongeschuurd. Daarna werkte het geheel weer als nieuw.

 

Bedankt voor het meedenken en excuus voor de late reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden