Ga naar inhoud
  • 0

Retrofit Roetfilter


r0nald

Vraag

Ik ben in het bezit van een Passat 3BG met een retrofit roetfilter. Voor mijn gevoel kost dit ding motorvermogen, maar maakt ie ook een fluitend geluid dat met name op de autosnelweg te horen is en behoorlijk irriteerd. Tevens schijnt hij niet het 'eeuwige' leven te hebben en is vervanging erg duur. Het filter is aangemeld bij het RDW. Weet iemand of je een dergelijk roetfilter toch nog verwijderd kan worden zonder dat ik daar problemen mee krijg met mij APK.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

nee, kan niet.. als het goed is, is joun kentekenbewijs(chassisnummer) aangemeld bij het RDW onder Roetfilter: JA.

tevens staat er ook een nummer gegraveerd in je roetfilter..

deze zal zeker op de komende APK gecontroleerd worden.. denk enigste optie is Leegslaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de volkswagendealer hier in de regio reageerde zeer terughoudend op het plaatsen van een retrofit roetfilter. kost circa 10% vermogen, circa 7% meer brandstof (extra weerstand in uitlaatsysteem, ook lekker milieu-vriendelijk :roll: ) en zou maar circa 2 jaar meegaan, waarna je hem weer zou moet vervangen (en daar krijg je geen subsidie voor!!)

ook bij rijden korte stukjes werkt hij niet (wordt niet warm genoeg om roet te verbranden en verstopt hierdoor; met als eindresultaat:vervangen maar weer).

let wel, dit zijn geen eigen ervaringen, maar de woorden van mijn dealer (die ik redelijk vertrouw).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ben in het bezit van een Passat 3BG met een retrofit roetfilter. Voor mijn gevoel kost dit ding motorvermogen, maar maakt ie ook een fluitend geluid dat met name op de autosnelweg te horen is en behoorlijk irriteert.

Op mijn 3BG 1,9 TDi heb ik in 2007 een retrofit roetfilter laten installeren. Hij verbruikt 1: 18 en fluit niet. Alleen bij stationair toerental is een lichte rammel in de uitlaat te horen. Dat beschouw ik als een tekortkoming van de installateur.

Hoewel het turbogat minder uitgesproken is, kom ik niet echt merkbaar tekort aan koppel of vermogen.

 

Mijn Passat heeft de groene Feinstaubplakkete wat in Duitsland een voordeel is. Ik laat het zoals het nu is, want ik ben er tevreden mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden