Ga naar inhoud

Advies: Passat op gas rijden?


Bernard

Aanbevolen berichten

Mijn ervaringen over Passat op G3.

Ik rij nu ongeveer 2.5 jaar mijn Passat (1.8, bw 2000), waar de tank al in lag toen ik hem kocht. Inmiddels bijna 80.000 km gereden, en nog geen enkel probleempje gehad met de installatie. Ik weet niet voor welk blok / motorinhoud je precies wilt gaan, maar 1.8 is op het randje. Je verliest toch wel wat vermogen op LPG, en dat merk je het beste als je weer eens een tijdje op benzine rijdt. Behoorlijk verschil! (en dan heb ik nog maar een 1.8, ik wil niet weten hoe de getunede jongens het vermogen ervaren... :P ).

 

Als je de tank in laat bouwen, zou ik er voor zorgen dat ze hem in het zwarte gedeelte van je bumper wegwerken, dan zie je er zo goed als niets van. Bij mij zit de vulnippel links van de benzineklep, en ik vind het er erg waardeloos uitzien.

 

Maar mocht je echt heeeel veel kms gaan maken, een dieselmotor lijkt me inderdaad langer mee te gaan dan een benzinemotor. Dat is wel een twijfel die ik achteraf heb gehad, had ik niet beter voor een diesel kunnen kiezen met mijn kms?

 

En over dat koken, en het huis verwarmen..... Ach ja, zit ook wat in.... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

heb een 3bg v5 en overweeg ook lpg inbouw

vraag me alleen of of ik het zal doen

eerst kosten aanleg/aanschaf

rijd ongeveer 16000km p/j dus ga pas na 2 jaar "verdienen"

daar komt bij dat hij giga lekker rijdt op benzine

 

misschien verkoop ik hem ook wel

iemand interesse (2.3 v5 uit 2004, 112000km, xenon, getint glas mooi ding

 

plak er wel ff een foto onder

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

hallo

voor ik me passat 3b haalde had ik een audi a4 1,8 g3

audi en vw zijn 90% de zelfde xD

en ik kocht die van mij met 200duizend km op teller en verkocht het met 265xxx op teller zonder een probleem

ik had wel de normale probleempjes zoals draagarmen enzo

maar ik heb nooit egt een sirieuz duure motorish probleem gehad.

 

ik hoop dat je nu wat sneller kan beslissen

mvg,

dana

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden