Ga naar inhoud

Oefening Pasaan

Members
  • Aantal items

    15
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

4 Neutral

Profile Information

  • Plaats
    Amsterdam
  • Naam
    Michiel

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Hij staat binnen dus dat is geen probleem. Dank voor je hulp!
  2. Dank je! Krijg ik deze piep en melding ook als ik het contact niet tussentijds aan zet en/of de accu tijdelijk los koppel zolang de stoelen er niet in zitten?
  3. Dank voor jullie reacties! Ik heb er over nagedacht en met jullie reacties in mijn achterhoofd ga ik er toch werk van maken bij de dealer. Het voelt niet goed om dit via de verzekering te doen. Het was gewoon de afspraak met de dealer en daar moet hij zich dan maar aan houden. Ik kreeg overigens sterk de indruk dat de nog (zeer) junior verkoper zich meer zorgen maakte over hoe hij dit bij zijn baas moest melden dan hoe hij dit voor mij op kon lossen. Ik ga desnoods wel het gesprek aan met de leidinggevende. Ik heb nog een andere vraag. Ik laat de voorstoelen aanpassen omdat ik snel last van mijn rug krijg in de auto (niet alleen deze). Nu kan ik de stoel laten aanpassen en opnieuw bekleden bij een professioneel bedrijf. Het maakt echter nogal uit in prijs of ik de stoelen zelf uit de auto haal en ze naar het bedrijf toe breng. Beide voorstoelen zijn voorzien van stoelverwarming en airbags. De Bestuurdersstoel is voorzien van elektrisch verstelbare rug en lende steun. De stoelen zelf zijn vrij eenvoudig los te halen met een paar bouten. Ik vraag mij alleen af of ik probleemloos de stekkers van de stoelen los (en weer vast uiteraard) kan maken zonder dat ik risico loop op het laten af gaan van de airbags. Iemand die mij kan adviseren?
  4. Het is een originele VW ruit. Of die er affabriek in zit of het een vervanging is, dat weet ik niet.
  5. Vandaag heb ik de Passat B8 opgehaald. Blij natuurlijk maar ook teleurgesteld..... Tijdens de proefrit zag ik dat de voorruit een waas had. Dat leek een residu van iets, wellicht van een grote ruit vullende sticker. Of van een coating die de poetser had gebruikt. Het is een beetje alsof je door een plastic insteekmapje kijkt. De verkoper heeft toen toegezegd en in het contract laten opnemen dat de vooruit gereinigd dan wel gepolijst zou worden. Vandaag bleek bij de aflevering dat het probleem niet opgelost is. De verkoper gooide het eerst op een producteigenschap maar dat is het zeker niet. Toen gaf hij aan dat het de voorruitverwarming was die je ziet. Dat kon ik meteen naar het rijk der fabelen verwijzen want in tegenstelling tot wat de verkoper beweerde zit dat er echt niet op (ik had het al in de Erwin database opgezocht natuurlijk). Of ik er niet eerst een paar weken mee kon gaan rijden om te zien of ik er aan zou wennen.....ik kan jullie vertellen dat ik nog niet 1 rit hoef te maken om te weten dat ik daar niet aan ga wennen. Bij een keuring bij een andere VW dealer bleek dat het een probleem met de laminaatlaag tussen de verschillende glaslagen is. Dat kun je poetsen en polijsten wat je wilt, dat gaat natuurlijk niet weg. Vervanging van de ruit is de enige optie. De verkoper bood aan om dit via de verzekering te regelen waarbij zij het eigen risico zouden betalen. Nu ben ik wel van het geven en nemen en ik gun de dealer ook wel zijn winst, maar eigenlijk is dit iets waarvan ik denk dat de dealer het gewoon op moet lossen. Heeft iemand hier ervaring met dit probleem? Is het iets bekends? En hoe kijken jullie tegen de geboden oplossing aan?
  6. Ik kon de nieuwsgierigheid niet meer onderdrukken en ben even langs de dealer gereden. Hij heeft geen adblue (helaas?). Ben benieuwd of dat in de toekomst nog issue gaat geven met milieuzones.....
  7. Bij nader inzien bleken het Audi en VW Golf motoren te zijn met code CRLB waarvoor Adblue onderdelen op internet te vinden waren. Mijn Passat is van modeljaar 2017 (gebouwd in maart 2017). Ik denk dat er niets anders op zit dan te wachten tot de auto afgeleverd wordt en dan inderdaad kijken naar bij het tankklepje. Zou het jammer vinden als het er niet in zit, maar het is wat het is.
  8. Ik hoop eigenlijk uit milieu overwegingen juist dat het er op zit. De motor code is CRLB en ik ben her en der op internet AdBlue (pomp) onderdelen voor dit type motor tegengekomen. Daaruit zou je kunnen concluderen dat mijn Passat dat ook heeft.
  9. Helemaal gelijk. Ik zal mij morgen even voorstellen!
  10. Is dat vanaf begin 2017? Of pas later in 2017? Ik krijg binnenkort mijn B8 2L 150pk en ben eigenlijk wel benieuwd of hij AdBlue heeft.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden