Ga naar inhoud

Soullancer

Members+
  • Aantal items

    19
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Soullancer

Profile Information

  • Plaats
    Amersfoort
  • Naam
    Cir

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Soullancer's Achievements

4

Community reputatie

  1. Soullancer

    terugroepactie

    Jammer dat de foto's niet leesbaar zijn,ben nu ook wel nieuwsgierig over welke terugroep actie(s) het gaat aangezien RDW niks aangeeft
  2. Er zitten meerdere steunen in toch? Links rechts en achter bij de bak (dogbone?) Ik heb het idee dat mijn auto ondanks nieuwe 2massa vliegwiel altijd best wel hard start (trilt/ keertje schud)... Gok vanwege die steunen. Heb je ze alle 3 laten vervangen? Of maar eentje? En wat kostte zoiets @Ozzy dat filmpje van de steun ben ik wel benieuwd naar
  3. Is de auto nieuw of staan er al wat kilometers op? (Hoeveel?) En heb je al geprobeerd even te wisselen met een andere set velgen/banden van iemand? Dat is t makkelijkste waarschijnlijk. Verder: komt het voor bij accelereren, constante snelheid, remmen. Wordt het erger als je gas houd en een beetje naar links of rechts stuurt? Anders kan het evt nog wat anders zijn.. zo hebben ze bij mij een jaar lang volgehouden dat het de banden waren, tot dat ik de wiellagers vervangen had en alles daarmee opgelost was
  4. Ben de afvoer slang op gaan halen. Toen ook even gevraagd bij hun of ze dit kende; Diagnose kosten waren inderdaad 127 euro zoals verwacht. Aangezien de slangetjes massaal op voorraad waren, nam ik dit als antwoord ja zeer bekend probleem. de led lampen die ik heb "stellen zichzelf". De Volkswagen garage doet er dus ook niks aan behalve een evt computer reset, of diagnose weer van 127€.. Bekend probleem bij deze modellen is dat zonder dcc er maar een sensor zit op de achteras die de belading meet en dus de afstand tot de grond. Hierdoor over compenseerd de computer als je de achterkant belaad van de auto. Waardoor hij automatisch de koplampen teveel naar beneden bijsteld. Een auto met dcc en dus een extra sensor op de vooras doet dit niet. Volkswagen weet dit, wolfsburg weten ze dit ook, maar ze kunnen er niks mee en kletsen zich er dus steeds onderuit in allerlei manieren. En met 2 man op de achterbank heb je dus geen licht meer in de verte. Alles ligt los, kon niet 123 vinden hoe het moest dus ben zelf maar voorzichtig aan de gang gegaan. Slang leek vast te zitten maar na een lichte aanraking bleek dus dat hij al helemaal vergaan was bij het uiteinde/rubber. Nieuwe slang is een ander model die ik op maat moest snijden, waar dat plasticje onderaan mijn achterklep vandaan komt weet niemand aangezien er een rubbertje hoort te zitten van de slang. Gok dat er al een keer stiekem aan gerommeld is met dit als nood oplossing. Nu de achterklep droog krijgen en kijken of alles droog blijft voor het weer in elkaar gaat.
  5. Bedankt voor alle antwoorden. Helaas is hij nu 4 jaar oud en 110.000km. de dealer kennende gaan hun absurde bedragen rekenen en krijg ik altijd als antwoord "dit hebben we nog nooit eerder gezien". Net als de led lampen die te laag ingesteld raken bij de passats zonder dcc en belading en nog wel wat andere zaken. Ik ga denk ik die rubber seals die je omschrijft bestellen, als dat de enige afdichtingen zijn van de achterklep. 3G5945395 ,(nr 4) Bedankt voor het meedenken, ( ik heb geen variant, sedan waarbij klep vanzelf open gaat) de druppels komen niet naar binnen gerolt helaas. Er zit echt een plek waardoor water in het binnenste holle gedeelte van mijn klep komt. Deze zat ik me ook te bedenken. Ik weet dat er een slangetje is, het enige wat raar is... De uitgang van dit slangetje onderaan mijn klep in het midden is een plastic kapje, ipv een rubbertjes met een openening? Ik ga voor de zekerheid ook hiervan een nieuw setje bestellen. Hiervan is het vag nummer: 510 827 861 bijgevoegd even het uitzicht op de plek waar t slangetje voor de afwatering moet zitten, maar bij mij een kapje zit. Weet niet of dit bij andere anders is? Ook even foto van het onderdeel met t rubberen uiteinde
  6. Hey mede forummers Iemand bekend met het probleem dan wel de oplossing van water in de achterklep bij een B8 sedan? Als ik de klep open doe hoor ik water erin klotsen. Ook loopt er via de linkerkant als hij omhoog staat wat water aan druppeltjes uit onder de bekleding en door de bekleding door. Zien dat het op de variant wel een bekend probleem is, maar van de sedan kan ik weinig terug vinden Gr!
  7. Als ik met vcds alles In basis mode zet en instel om de koplampen te kunnen bijstellen, ben ik toch alsnog niet van het probleem af? Nu heb ik in onbeladen auto goede koplamp hoogte maar bij belading zakken de koplampen ver door, wil ik dat op normaal niveau krijgen dan verblind ik geheid iedereen in onbeladen toestand omdat de basislijn dan ver omhoog moet. Probleem zit hem in slechts "een" sensor op de achteras die de boel bijstelt?
  8. Als het met vcds moet gaat het niet lukken op vakantie ?
  9. Merk met volle achterbak op vakantie zelfde probleem nu, lampen staan te laag. Kan er zonder problemen bijgesteld worden zoals hierboven opgenoemd? Zoals @AlexanderPeters opnoemt, anders ga ik dat even proberen met de schroevendraaier
  10. Soullancer

    Navigatie update

    Interessanter is dat je ook de firmware schijnt te kunnen updaten, dus niet de kaarten.... Via de. Maar geen idee of iemand hier ervaring mee heeft
  11. Beste forummers, Probleempje waar alle ideeën welkom zijn, lijkt wel een mysterie te worden. Passat '16 met 90K, 1.6TDI DSG7. Van 100 tot 120 kmpu op de snelweg, bij acceleratie trilt het stuur (echt een rrrrrrrrrrrrrr gevoel). Daarvoor of daarna is het weg. Bij sturen naar links word dit erger, bij sturen naar rechts gaat het weg. Garages hebben al wat nagekeken, geen speling te vinden of gekkigheid, behalve dat rechts het wiellager geluid gaf en trilling in de veerpoot. Die is vervangen (ook voor de zekerheid de aandrijf as met binnenste en buitenste homokineten rechts meegenomen voor een exemplaar met slechts 500 km.) Wiellager voelde je wel 'grinden' vergeleken met de nieuwe. Probleem is er nog steeds terwijl men aangeeft dat er geen kapotte draag armrubbers zijn, geen speling op de homokineten, en geen gekke dingen te horen zijn. Als banden wissel met een 16'' set ipv de 19'' set ,lijkt het probleem zich te verplaatsen naar een lager snelheidsbereik. Banden (winter en zomer velgennset) zijn allemaal gebalanceerd en nagekeken, geen verschil. Aandrijfassen zijn wel onder de bak uitgeweest ivm vervangen dsg koppeling en tweemassa vliegwiel bij aankoop van de auto. Die waren op. Iemand enig idee waar mogelijk het probleem in zou kunnen zitten? PS: Verder wat nog opvalt; auto trilt wat in het stuur (lage brom) in lage toerantallen. DSG Bak is wel door JD aangepast om niet te ver door te schakelen tot lage toerentallen/versnellingen.
  12. Het stroef lopen lijkt niet het probleem, wel dat het rubber gewoon te groot lijkt voor de voeg waar hij in ligt en dat het raam het rubber vervormt uiteindelijk
  13. Hey iedereen, Sinds een tijdje merk ik dat mijn achterraam rubber vervormd, zowel binnen als buiten. Het lijkt net alsof hij te groot geworden is en door het raam zelf vervormd raakt binnen in. Lijkt ook te weinig ruimte te zijn om hem "recht" te drukken Iemand die dit probleem kent en evt oplossing? Gr!
  14. Bij mij zit het schijfje er nog wel in alleen het horizontale lipje in het rooster wat voor links / rechts richten zorgt is ...."weg" Ook dan moet het hele rooster vervangen worden??
  15. Voor wat het waard is: Geluid lijkt inderdaad op een spanrol, had het bij mijn oude 1.9tdi ook, universele garage herkende het ook meteen. Stijgend oliepeil snel is nooit een goed teken: diesel menging, dus wellicht lekkage langs de verstuiver pakkingen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden