Ga naar inhoud

automatische ontsteken verlichting


Roger Rabbit

Aanbevolen berichten

Hallo, 

 

wegens familie uitbreiding (4 kinderen) ben ik  op zoek moeten gaan naar een transportmiddel waar iedereen in past, want de cc van het werk is wat krap om op uitstap te gaan.

 

Na wat zoeken hebben we een Alhambra van 2009 met 72.000 km gevonden. We hebben 2 jaar garante gekregen van de Seat invoerder en dus zijn we voorlopig weg gesteld.

 

Natuurlijk beginnen na een tijdje de vingertjes wat te kriebelen om de wagen wat aan te passen.

 

Zo is er al een bluetooth carkit ingekomen, is de binnenverlichting omgezet naar led (leuke site voor gevonden) en is er een tuningbox ingekomen die het vermogen van 115 naar 145 pk bracht.

 

Nu ben ik op het grote interweb op een site terechtgekomen waar men kits verkoopt om in allerlei VAG produkten automatisch ontstekende verlichting in te bouwen. 

 

En nu komt de vraag ; zijn er al mensen die ervaring hebben met die dingen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt, die is het.

Maar ik heb het op een Franse site gevonden in plaats van bij de afhaal Chinees.

Ondertussen is het ook al geleverd (op 3 dagen, valt goed mee).

Maar er zat echter helemaal geen handleiding bij.

Zou ik mogen vragen of iemand me hiervan een kopietje zou willen doormailen? Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij was het PnP qua aansluiten, oude stekker in module, nieuwe stekker in lichtschakelaar, sensor op dashboatrd, auto op contact, schakelaar 2x van Auto naar licht draaien en je hoort 2x een pieptoonbevestiging

Link naar reactie
Delen op andere sites

De montage was wel voor de hand liggend en vormde geen enkel probleem :

 

post-15581-0-40653600-1454160415_thumb.jpg

 

post-15581-0-46783100-1454160462_thumb.jpg

 

post-15581-0-12362900-1454160480_thumb.jpg

 

Het ding blijkt wel te werken.

 

Maar ik heb van die Fransen geen enkele handleiding gekregen hoe je bijvoorbeeld de gevoeligheid van de sensor kan instellen, de CH/LH tijd kan instellen...

 

Wat wel raar is, is als je de CM activeert, de dimlichten gaan branden zoals het hoort, maar dat het niet mogelijk is om de auto te vergrendelen met de afstandsbediening, zolang de dimlichten branden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij wel hoor, vind trouwens dat je de sensor op een vreemde plek hebt gehangen.. het beste is met licht van buiten.. of je moet willen hebben dat ie 10x vroeger aan gaat dan nodig. 

Ik heb de sensor op het dashboard geplakt  vlakbij de inscriptie van de glasfabrikant

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet zo goed te zien op de foto, maar de sensor kijkt naar buiten.

Ik heb de sensor daar gehangen omdat dit zo in het instructiefilmpje stond.

 

https://www.youtube.com/watch?v=TsWSE_rG4j4

 

Toegegeven, ik weet niet hoe duister het moet zijn zodat de lampen aan floepen.

Ik heb maar getest met de donkere garage in en uit te rijden, maar ik hoop die deze week te kunnen testen.

 

Maar de plek die jij voorstelt, onderaan de voorruit, is inderdaad misschien wel beter, dank je wel voor de tip.

 

Bestaat er een mogelijkheid om de leaving home functie aan of uit te schakelen ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden