Ga naar inhoud
  • 0

12v kabel doortrekken


4VIPONLY

Vraag

hoi mensen, ben nog maar pas lid en ik had een klein vraagje.

Hoe moet ik eigenlijk de 12v kabel doortrekken, langs waar en het liefst op een zo makkelijk mogelijke manier.

Ik heb een passat 3bg, de kabel moet naar de koffer getrokken worden om 2 versterkers te installeren.

Waar kan ik ook het beste de aarding kabel verbinden?

 

Vriendelijk bedankt, Burak

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Welkom

 

je bedoelt waarschijnlijk een 12V kabel vanaf de accu?

 

je kan als je de ECU doos openmaakt perfect een kabel naar binnen leggen en dan de dorpel van voor naar achteren verwijderen. (wel eerst zijstuk van achterbank verwijderen, daaronder zitten 2 torx schroeven)

 

massa achter kan je maken onder een bout van gordel in de bodem oid

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Of, als je 2x 12 volt aansluitingen in de achterbak hebt zitten zoals bij mij, zou je die mijnsinziens ook goed kunnen gebruiken, zijn vaak redelijk zwaar afgezekerd. Ligt natuurlijk aan het vermogen van de versterker anders kun je natuurlijk beter optie van Jee toepassen.

 

succes ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Of, als je 2x 12 volt aansluitingen in de achterbak hebt zitten zoals bij mij, zou je die mijnsinziens ook goed kunnen gebruiken, zijn vaak redelijk zwaar afgezekerd. Ligt natuurlijk aan het vermogen van de versterker anders kun je natuurlijk beter optie van Jee toepassen.

 

succes ermee.

 

Als je versterker niet zwaarder is als 2 x25 watt is dit wel een goede optie maar anders niet doen op deze manier.

En bij kabels groter als 10mm2 dan kun je beter ook niet door de ECU doos gaan. Kijk even goed naar t schutboard daar zitten meestal nog wel een aantal niet gebruikte rubbers in die je kunt gebruiken om met de draad door te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Of, als je 2x 12 volt aansluitingen in de achterbak hebt zitten zoals bij mij, zou je die mijnsinziens ook goed kunnen gebruiken, zijn vaak redelijk zwaar afgezekerd. Ligt natuurlijk aan het vermogen van de versterker anders kun je natuurlijk beter optie van Jee toepassen.

 

succes ermee.

 

kga 2 versterkers aansluiten, 1tje van 1000 watt voor de sub en 1tje van 500 watt voor de speakers

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook de + via de ECU liggen, en is makkelijk en snel te doen, rubber verwijder die van links na rechts loopt bij de accu, dan de kunsstof kap verwijderen die zeg maar over de hele breedte van de auto zit, dan kan je de ECU zo open draaien. Onder het stuur de kap verwijderen, en van hieruit kan je met een ijzer draad zo na boven steken hier de + aan vast tape en dan via de instaplijsten na achter leggen. de - heb ik ook zoals jee zei, onder de gordel bout gedaan, zo het wel even goed schuren voor beter contact. Suc6 ermee.

 

grtjes Jim

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zie dat je van Gent bent

Anders wil ik het je wel eens tonen waar en hoe je best tewerk gaat

Heb dat bij de mijne al 3 jaar liggen maar weet het nog vanbuiten

 

Ben van Sleidinge das niet zo ver van Gent é

Als ik kan helpen laat je het maar weten

 

greetz

 

 

yuu, kzal es proberen, alsk hulp nodig heb zal ik je iets laten weten.

Alvast bedankt.

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden