Ga naar inhoud
  • 0

waterpomp


mar

Vraag

Hallo,

 

Even een vraag, ik heb een 1.8t 4 cilinder/5 kleppen 150 pk bouwjaar 01-2000 vw passat variant.

Ik heb ergens gelezen dat je de 1.8t motor is ontworpen met systeem :

1 de waterpomp wordt aangedreven met een kleine riem (model motor met viet riemen totaal, 2 kleine riemen en een grote multiriem en een d- riem)

2 de waterpomp wordt aangedreven door de distributieriem? (totaal drie riemen een kleine riem , een multiriem en een d-riem.

Mijn vraag aan jullie is heb ik nou een type motor waar de waterpomp wordt aangedreven door de d-riem of nog door een kleine extra riem, ik had wel begrepen dat 4 cilinder motoren een d-riem hebben en geen ketting.

 

Alvast weer bedankt,

 

Groeten Mar,

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo,

 

Weer bedankt voor de info dus b.v. mijn d- riem is vervangen bij 120.000 ( staat op de sticker) en heb er nu 153.000 km

op zitten.

Zou dan bij het laten vervangen van de multiriem en twee kleinere snaren en spanrol ook gelijk de waterpomp beter kunnen vervangen omdat je er dan goed bij kunt?, of is dat veel te veel extra werk ondanks dat de d- riem apart zit en niet de waterpomp aandrijft?

 

Groeten Mar,

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden