Ga naar inhoud
  • 0

velgen en et vraag


vw_phille

Vraag

Hi,

 

aangezien ik er niet zo goed aan uit geraak, zelfs niet na het zoeken in verschillende topics/zoekfunctie stel ik volgende vraag:

 

Ik rijd een passat 3BG van 2003 (1.9TDI tt 2wd) en is verlaagd met -3cm eibach spiralen en ben gaan kijken achter een setje velgen, echter ben ik niet helemaal zeker en hoop ik hier meer informatie te krijgen:

 

passen velgen met volgende et en breedte:

(en indien niet, is dit op te lossen met een spoorverbreder(spacer) en hoeveel zou die dan moeten zijn)

 

18"x7,5 ET54 5x112 met banden:225/40R18

 

Aangezien ik snel moet beslissen hoop ik snel antwoord te hebben. :embarassed::embarassed:

 

Groeten,

Philippe

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nee, de 3BG heeft standaard ET37. Bovendien zijn de velgen die je nu noemt relatief smal, 7,5 J. Ik zou dus voor de looks zeker voor 20mm spoorverbreders per kant gaan, dus 40mm per as. Let wel op dat je dan dus ook langere wielbouten nodig hebt.

Bij spoorverbreders van 20mm heb je de duurdere uitvoering van bijvoorbeeld HR nodig, met metalen centreerringen eraan. Waarschijnlijk is verder zoeken naar een ander setje velgen een goedkoper alternatief...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nu ff concreet, passen deze velgen er op zonder spacers? of niet.

 

Het is mij niet te doen om een brede look, ik zou gewoon zeker moeten zijn of ze passen zonder spacers of niet.

 

met spacers is uiteraard bijna alles passend te krijgen, echter voor de Belgische keuring mogen we geen spacers plaatsen.

 

Groeten,

Philippe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op een 3BG kun je makkelijk een velg van 8,5 breed met ET 35 kwijt, meer een "normale"maat voor een 3BG.

Een hoge ET waarde deze 54mm . Spoorverbreders van 20mm a 25mm per kant, dus 40mm a 50mm per as, dan kom je op ET 34mm a 19mm, met je voorstel van 7,5 " breed zal dat goed kunnen lijkt mij, en zal bij 20mm per kant je velg nog wel wat naar binnen vallen.

Alleen een setje spoorverbreders met bijv. deze maat zal ook wel aardig wat kosten , ook aangezien je bij deze verbreding ook een set bouten nodig zult hebben.

Beter lijkt mij 8x18 ET ca.35 te zoeken of 8,5x18 ET ca. 35/40 zodat je geen spoorverbreders (extra kosten) nodig zult hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden