Ga naar inhoud
  • 0

MFD achteraf in 3BG van 2002


rrmvdweijer

Vraag

ik heb mijn oog laten vallen op een MFD G-versie.

Nu zit ik alleen met de volgende vragen:

 

1. In mijn Passat Variant (Highline) van 2002 zitten nog de "traditionele" iso-stekkers en niet de Quadlock-stekker die de MFD nodig heeft. Ik weet dat er adapterkabels bestaan van ISO naar Quadlock, maar dan heb ik de benodigde CAN-signalen nog niet. Waar haal ik die vandaan?

2. Wat moet ik naast de MFD verder nog aanschaffen? Denk hierbij aan bekabeling, gps antenne, eventueel tmc antenne, etc.

3. Heeft iemand ervaring in het achteraf inbouwen van een MFD (G-versie) in een Passat (van 2002)? Waar moet ik op letten of extra aandacht aan besteden?

 

Alvast bedankt voor het meedenken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
weet je zeker dat je een (verouderd) mfd systeem wilt ?

 

tmc module moet je dan los bij kopen

 

ik heb wel ergens schema van, moet ik wel even zoeken

 

wat heet verouderd jee??

ik heb ook nog steeds zo'n systeem en er komen ook nog updates van uit.

en hij moet niet meer doen dan de route begelijden, en muziek afspelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wil er niemand mee voor t hoofd stoten

 

heb ook overwogen voor mfd te gaan

echter vind ik het een traag systeem, en erg diefstalgevoelig

 

ik heb een becker cascade aangeschaft en deze bevalt prima, is vele malen sneller dan de MFD

 

MFD is wel mooi OEM en past ook perfect bij kleuren van dash

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij is onlangs een MFD-systeem ingebouwd en dit was geen enkel probleem! Ik heb een G-Systeem aangezien ik zelf al een TMC-box had! Het was een kwestie van overpluggen en 1 kabeltje omleggen en klaar is kees ;)

 

Ik ben er erg tevreden over! En diefstal gevoelig.... heb ik geen enkel probleem mee... of auto staat op eigen terrein of de auto staat bij het vrouwtje op de zaak achter de hekken! (ook afgesloten terrein)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thanks voor jullie reacties, ik heb toch gekozen voor een ander alternatief. Namelijk de VDO Dayton MS5600.

Dit systeem is ook voorzien van TMC en was toch een veel goedkopere en voor mij net zo effectieve oplossing.

 

Alleen de vraag waar ik die navigatiecomputer ga wegstoppen, want daarvoor is nergens echt een plaatsje voorzien.

Onder de stoel lijkt me niet zo'n goed idee omdat ik regelmatig passagiers meeneem die er dan mogelijk tegenaan schoppen.

En in de opbergvakken in het koffer kom ik niet weg inverband met de diepte.

 

Het enige wat ik me kan bedenken is of op de bekleding in het koffer schroeven, of in de ruimte van het reservewiel.

Bij dat laatste moet ik dan wel een korte "schroef" hebben waarmee het reservewiel wordt vastgezet om uberhaupt plaats te maken voor een mfd plankje waarop de navigatiecomputer bevestigd kan worden.

 

Of heeft iemand wellicht nog een alternatief?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb zelf een MFD maar ik vind het een groot nadeel dat die geen mp3's aan kan! of ff snel een usb stich er aan hangen.

 

En ik denk dat der mooiere navi kaarten zijn als op de MFD, en als je toch geen aan wijzing hebt tussen je klokken zou ik niet gaan voor de MFD.

 

Succes er mee.

 

Je kunt de computer ook achter in de zij vakken stoppen of achter je dashboard kastje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden