Ga naar inhoud
  • 0

originele speakers, andere radio


jonas_dg

Vraag

Toen ik mijn wagen gekocht heb (een 3BG TDI 130pk van 2005), zat er een Blaupunkt TravelPilot E2 navigatiesysteem ingebouwd. De sound met originele speakers was echt goed imo, zuiver en vol van bass, echt een plezier.

Ik had echter nog een splinternieuwe Kenwood KDC-6041 (http://www.kenwood.be/nl/products/car/r ... DC-W6041U/) met bijhorende direct control iPod adapter. Ik heb deze ingebouwd en mijn Blaupunkt verwijderd, maar het geluid was echt totaal niet te vergelijken, zeer flat bass, veel te scherp, als je te luid ging, kraken. Kortom gewoon geen goed geluid. Ik heb echt alle instellingen geprobeerd, maar niets dat het geluid evenaarde van de Blaupunkt.

Heb die Blaupunkt er dan maar terug ingestoken. Weet iemand hoe dit komt? Blijkbaar zit er echt wel veel verschil op headunits...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het ene apparaat heeft een andere klankkleur dan het andere, maar zo dramatisch als dat je het omschrijft kan dat niet zijn. Ik denk dus meer aan andere problemen, bijvoorbeeld een impedantiecompatibiliteitsprobleem (3x woordwaarde) of te lichte voedingskabels...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden