Ga naar inhoud

e-bay


tailman

Aanbevolen berichten

hey,

 

wie o wie kan mij helpen.. ik ben van plan om binnenkort een aantal dingen van e-bay.de te bestellen, zoals nieuwe achterlichten, alu ring om lichtschakelaar en instaplijsten. wie heeft voor mij een goede uitleg omtrent betalingen en andere evt problemen... alle tips zijn welkom.... zoals: pay-pal of creditcard? moet ik mij aanmelden bij e-bay.de?

 

b.v.d. Eric

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet om te kunnen bieden een account op ebay hebben. Dit account is internationaal.

Als koper ben je redelijk beschermt als je via ebay koopt. Ik heb tot nu toe gewoon dmv bank overschrijving vooruit betaald. Gelukkig heb ik nog geen slechte ervaringen. Heb wel een keer een verkeerd product gekregen. (een spacer) ik kon duidelijk aantonen dat ik volgens de advertentie het goede had besteld/gewonnen. na een aantal weken heb ik mijn geld (excl. verzendkosten) terug gekregen.

evt een aflever adres bij vrienden of kennissen in duitsland scheelt verzendkosten. (het bedrijf waar ik werk heeft een vestiging in duitsland dus haal ik t. op die manier binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik koop vrij geregeld via eBay.de, meestal voor de motorfiets, of electronica

Slechts één keer heb ik het meegemaakt dat een aanbieder alleen biedingen uit Duitsland zelf toeliet.

Meestal betaal ik gewoon online met een zgn SEPA-overschrijving. Dat gaat razendsnel, en scheelt in de valideringsdata die in Nederland worden ongepast.

PayPal is binnen de EURO-zone mijn tweede keus omdat ik niet dol ben op uitgestelde (creditcard)betalingen. Daarbuiten, zoals Groot-Brittannië, Hongkong of de VS, heeft PayPal mijn voorkeur. Het werkt prima.

 

Voor aankopen op eBay.de onder 150 € gebruik ook ik een afleveradres net over de grens. Duurdere of volumineuze zaken laat ik thuis bezorgen.

 

Heel belangrijk is om naar de "Bewertungen" (= de feedbackscore) van de aanbieder te kijken in relatie tot het aantal transacties. De score geldt trouwens alleen voor de laatste twee jaar. Dat ontbreekt bij Marktplaats.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zweer bij het gebruik van PayPal, dit wordt vrijwel door iedereen geaccepteerd en de betaling is meteen zichtbaar voor de tegenpartij in tegenstelling tot een bank overschrijving, wat het proces versnelt.

 

Wel even opletten, als je een item koopt ben je verplicht het af te nemen, dit is volgens mij niet zo bij Marktplaats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik koop ook regelmatig op Ebay. Veel antwoorden zijn al gegeven, ik wil je ook graag mijn ervaringen meegeven. Een account aanmaken is verplicht en een makkie, wel op je gegevens letten! Ik gebruik PayPal en dat bevalt erg goed. Hier is het goed op je account en wachtwoord letten natuurlijk nog belangrijker. Een enkele keer gebruik gemaakt van een bank betaling, die duren dorgaans langer. Ook al gezegd is het letten op de feedback die de verkoper heeft gekregen, dat geeft een goede indruk. Ik heb al veel zaken gekocht en bij biedingen is het opletten geblazen, hoe graag wil je iets hebben en laat je je niet gek maken? Wil je het echt graag hebben dan moet je erbij blijven zitten en constant je pagina verversen. Beter nog is een biedmachine maar daar heb ik geen ervaringen mee. Van al die keren is het maar 1 keer fout gegaan, de foto's waren gewoon niet goed genoeg en de geleverde producten vielen me erg tegen. Voor 70 euro niet op de spits gedreven...En 1 keer geboden op een jas uit de states. Had ik me toch vergist in de komma en de punt...ik dacht maximaal 83,90 te bieden maar dat werd dus.......maximaal 8390=. Het jasje was de mijne voor usd 220,=. Toen is 's ochtends de blije mail van Ebay zag...congratulations you are the winner...was dat best schrikken. Ebay en de seller snapten dit gelijk en ik kon zo van de koop af....goede service.

Over marktplaats kan ik niet evengoede ervaringen melden, geen reactie, mensen die niet komen opdagen, producten die net verkocht zijn etc....

Veel plezier met bieden en kopen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden