Ga naar inhoud
  • 0

Problemen met 3b alarm


Manuel

Vraag

Hoi,

 

ik heb een probleem met mijn vw alarm.

Had mijn sleutels in mijn broekzak en waarschijnlijk continue op de afstandsbediening gedrukt. Hierdoor is de syncronisatie zoek geraakt. Wou de auto openen met de afstandsbediening. Dit werkte dus niet, dan maar met de sleutel in het slot, 2 maal linksom voor het alarm af te zetten en de deur te openen ging alleen bestuurdersdeur open maar ging het alarm af.Wat is hier dan mis mee?

 

groetjes Manuel

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Mijn schoon vader heeft ook een probleem met zijn alarm.

 

Na dat de auto opslot is gedrukt via de ab gaat het alarm af.

geen oorzaak te vinden. (is nu een maand aan de gang.)

de dealer zegt dat het misschien in het slot zit.....

lijkt mij dat het ieder in 1 van de sensoren zit.

 

(p.s. een passat uit 1998 is toch een 3B?... )

 

wie o wie heeft er een paar tips.

 

bvd Antoine

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een update,

 

probleem zit in de achterdeur aan de bestuurders zijde.

-kabels van de portierstijl naar de deur waren zwaar beschadigde. ( gerepareerd met een tyco duraseal doorverbinder (tijdelijk))

-er zat water tussen de bekleding en de deurmetaal. (toen we de bekleding los haalde liep er water tussen vandaan. komt van achter het raam mecahnisch vandaan. we konden het niet verder onderzoeken want dan moet het raam moter gedemonteerd worden. (gaan we nog wel doen, als ik weet hoe te demonteren..)

-de binnen verlichting knipperde, maar toen we de verlichting in de deur los hadden stopte dit. (vermoed dat het water sluiting maakt)

-alarm ging ook niet meer af.

 

Nu blijkt nadat we alles terug hebben gezet dat de binnen verlichting blijft branden, ook tijdens het rijden. alleen door alles uit te zetten (handmatig) stopte dit.

 

Nu is mijn vraag heeft iemand dit eerder aan de hand gehad en zit ik goed als ik dit in de richting van de micro switch zoek?

En waar zou dat water vandaan kunnen komen.

bvd. antoine

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nu blijkt nadat we alles terug hebben gezet dat de binnen verlichting blijft branden, ook tijdens het rijden. alleen door alles uit te zetten (handmatig) stopte dit.

 

iemand hier nog een idee/tip voor? wil binnenkort de auto weer in de werkplaats zetten om het op te lossen.

zal nieuwe kabel door de deur moeten plaatsen. :cry:

 

in iedergeval bedankt voor de moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou inderdaad aan de microswitch denken, maar check ook even de comfortmodule: als de vloer onder de bestuurdersstoel vochtig is kan het zijn dat dat vocht uit je deur ook daar terecht is gekomen.

Onder in de deur (in de felsnaad) zitten als het goed is hele kleine afvoergaatjes en die willen nog wel eens verstopt raken. Even met een satéprikker doorprikken does the job...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Top! is de comfortmodule makkelijk aan te komen voor een 3b? de auto staat tegenwoordig onder de carpoort en ze hebben geen water meer in de auto.

ga er dus maar van uit dat de module stuk is..

(ook de doorvoeren in de accu bak waren verstopt geweest, dus genoeg water in de auto gehad)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden