Ga naar inhoud
  • 0

Audio aansluitingen Passat 1989


lordbugzz

Vraag

Een paar weken geleden heb ik een Passat variant uit 1989 gekocht (ingevoerd in 2000). Inmiddels is hij al bijna klaar. Het is alleen erg stil in de auto, want ik kan geen wijs worden uit de draden voor de auto radio. De vorige eigenaar heeft er mee zitten kl**ten (net als met veel meer dingen van de auto, zucht).

 

Mijn vraag is, kan iemand me zeggen welke draad waarvoor is (aan de hand van de kleuren ofzo)?

Of wie heeft er een schema voor me?

 

Alvast hartelijk dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

handigste en veiligste is om alle draden apart door te meten en eventueel enkele nieuw te leggen. Vooral als er mee geknoeid is moet je dit wel doen.

en dan leg je het gewoon volgens je radio aan, je gebruikt die dus als leidraad om de juiste kabels te vinden in je auto.

 

tip: als je je speakerkabels wilt uitvogelen begin dan ook bij de speakers, schrijf de kleuren op (if any) en ga dan in het dashboard zoeken.

 

of haal alle speakers los en verbind ze 1 voor 1 door (dus de plus en min aan elkaar) om vervolgens de juiste combinatie te vinden in je dashboard met een weerstandsmeter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De luidsprekers kan je ook anders uitvogelen:

Neem een 1,5 volt batterij (liefst niet nieuw of een oplaadbare van 2000mAh)

Dan ga je 1 voor 1 af, meestal zijn de draden 2 aan 2, bijv. grijs&grijs/rood.

dit is wel de veiligste manier zonder dat je de luidspreker er uit te halen en te kortsluiten zodat je met een mulimeter op diodestand gaat meten.

 

greetz,

 

Richard

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, kijk eerst even of er geen zekeringen weg zijn/doorgebrand.

Alles opnieuw trekken is een heftige klus, is mijn mening, als je dan toch alles open gaat maken dan kan je alles wel volgen, misschien valt het dan toch nog mee.

Maar voor dat je je hele auto gaat slopen, hierbij heb ik een link gevonden waar alle kabels per kleur aan staat gegeven, ok, wel weer in duits, maar ik denk dat je er wel uit zou kunnen komen.

http://v166139.dd10604.kasserver.com/navi/steckerbelegung.pdf

hopende dat ik ook andere mensen mee geholpen heb ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden