Ga naar inhoud
  • 0

Problemen met elektronische handrem.


Jeroen94

Vraag

Hoi,

 

Sinds gisteren krijg ik af en toe de melding "Parkbremse Fehler" op men display. Aan wat kan dit liggen?

Betreft de elektronische handrem. Heb hem al elke keer na enkele x contact aan en uit kunnen ontgrendelen.

Ook toen ik vandaag wat gas gaf lukte het me om hem terug te ontgrendelen.

 

Toen ik deze morgen dan vertrok op het werk was er niks aan de hand en ook daarstraks dan op de fitness geen probleem. Wel als ik naar de fitness vertrok.

 

Anders nog geen problemen gehad, behalve men uurwerk dat soms eens een uurtje terug springt... :blink: Iemand die een idee heeft aan wat dit zou kunnen liggen?

 

Mvg,

 

Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Gast Anonymous

ik heb gisteren zelfde probleem gehad, overigens na 1 eerdere melding. Zou een fout zijn in de electronica in de stuurkolom/stuur bekrachtiging. Mijn auto kwam helemaal niet meer van z'n plaats en moest vertrouwen op de mobiliteits garantie. ANWB kwam, kon probleem niet oplossen. Garage had een tip: accu loskoppelen en polen tegen elkaar houden. ANWB meneer heeft t gedaan en zo werd de boel ge-reset. Schijnt een bekend probleem te zijn overigens.

 

succes

Wiard

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit is inderdaad een bekend probleem,

Hoogstwaarschijnlijk ga je met een sporadische storing zitten van 'bedieningselement defect'

Oplossing voor het probleem is gewoon een nieuwe schakelaar laten plaatsen, ze gaan nogal eens gemakkelijk stuk...

Als het probleem hier niet mee opgelost is, wat ook kan gebeuren moet er een softwareupdate uitgevoerd worden van de parkeerremelectonica, dit zijn er normaal 3 dacht ik, heb dit nog maar 1 maal moeten doen! Allessinds best dat het nieuwe knopje er dan ook inblijft natuurijk want dit is de hoofdoorzaak! Normaal gezien is dit allemaal onder coulance omdat dit een bekend probleem is en staat ook op elsa onder technische probleemoplossingen. Bij mijn weten is hier nog geen terugroepactie van.

Mijn goede raad uit ervaring is: maak zo snel mogelijk een afspraak en als je de parkeerrem niet nodig heb, gebruik hem niet! Zet je beter even in versnelling.

En zoals eerder vermeld, als het moest zijn dat je toch het probleem hebt dat ie niet meer uit wilt kan je proberen van een reset te doen dmv de accupolen minstens 10seconden tegen elkaar te houden.

 

greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden