Casper Geplaatst 16 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 16 juli, 2008 Hallo,allemaal! Zo'n 1,5jr geleden is mijn distributieriem gebroken en het 1.8T blok in de soep gelopen! Het blok is hierna gereviseerd en er is een nieuwe turbo op gezet! (Het blok had 146.000km gelopen) Nu zo'n 30.000km later begint de turbo als de motor nog koud is steeds harder te fluiten. (net alsof de uitlaat lek is) Zodra de motor warm is is dit gefluit weg en maakt de motor en turbo normaal geluid. De turbodruk blijft gewoon in orde. Een hoofdmonteur van de plaatselijk VW/Audi dealer heeft de motor bekeken vertelde mij dat het geluid normaal is! Ik vertrouw het er echter niet op. Iemand ervaringen??? Ook als ik het gas los laat op lage snelheden komt er een heel vervelend trillend geluid linksvoor onder de motorkap vandaan! ( Ik denk een loszittend plaatje ofzo) Iemand enig idee??? Alvast super bedankt voor jullie reacties! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jee13 Geplaatst 16 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 16 juli, 2008 trillend plaatje ------------> iets van hitte schild onder motorkap? of ter hoogte van downpipe ?? turbo zal altijd iets fluiten, maar ik weet niet of er verschil is normaal bij koude of warme motor heb je wel de goede olie, daar zijn de 1.8 T erg gevoelig in. (sludge probleem) ben je bij ANUS geweest ?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 blastaway Geplaatst 16 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 16 juli, 2008 ben je bij ANUS geweest ?? Vreemde woordspeling... Maar ik heb ook wele ens gehoord dat als een Turbo aan het einde van zijn leven is harder gaat fluiten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Casper Geplaatst 16 juli, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 juli, 2008 Jee13: Zat ook al aan het hitteschild te denken... Is daar gemakkelijk bij te komen en evt. vast te zetten? Had hier met mijn golf4 1.8 20V ook last van, maar enkel als hij koud was. Ga vanavond de olie (weer) eens verversen. Ben inderdaad even langs anus geweest ja! hahaha Groeten, Een mede schapekop Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jee13 Geplaatst 16 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 16 juli, 2008 ben je bij ANUS geweest ?? Vreemde woordspeling... Maar ik heb ook wele ens gehoord dat als een Turbo aan het einde van zijn leven is harder gaat fluiten. lol sven dealer heet hier AMES echter ben ik er keer stevig getilt en sindsdien noem ik ze ANUS onlangs met coulance van gordel, prima geholpen en de jongens van het magazijn-onderdelen kennen mij ondertussen ook wel Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bjorn Geplaatst 16 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 16 juli, 2008 Ik ken er wel 1 bij Amus... ALS dat verhaal klopt van die turbo die harder gaat fluiten/sissen, kan ik hem binnenkort ook wel vervangen. Klinkt wel leuk hoor voor een tdi. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JH Geplaatst 16 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 16 juli, 2008 Je kan natuurlijk eens luisteren als je stilstaat met de kap open en dan gas geeft. Jij kan luisteren als iemand anders gas geeft. Dan weet je misschien waar dat fluiten en trillen vandaan komt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Casper Geplaatst 17 juli, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 juli, 2008 Hallo, allen! Gisteravond de homokineet vervangen, rijd gelijk een stuk beter! Hij staat nu bij de profile om hem uit te lijnen, ben benieuwd hoe "het" straks rijd... De trilling bleek een los hangende bout om een ophangbeugel v.d. uitlaat vast te zetten. Men had dit vast gezet met een veel te lange bout met een 20tal koperen ringetjes/brev. er tussen! Dat is vragen om problemen dus... In iedergeval bedankt voor de tips allemaal! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Casper
Hallo,allemaal! Zo'n 1,5jr geleden is mijn distributieriem
gebroken en het 1.8T blok in de soep gelopen! Het blok is hierna gereviseerd en er is een nieuwe turbo op gezet!
(Het blok had 146.000km gelopen)
Nu zo'n 30.000km later begint de turbo als de motor nog koud is
steeds harder te fluiten. (net alsof de uitlaat lek is) Zodra
de motor warm is is dit gefluit weg en maakt de motor en turbo
normaal geluid. De turbodruk blijft gewoon in orde.
Een hoofdmonteur van de plaatselijk VW/Audi dealer heeft
de motor bekeken vertelde mij dat het geluid normaal is!
Ik vertrouw het er echter niet op. Iemand ervaringen???
Ook als ik het gas los laat op lage snelheden komt er een heel
vervelend trillend geluid linksvoor onder de motorkap vandaan!
( Ik denk een loszittend plaatje ofzo)
Iemand enig idee???
Alvast super bedankt voor jullie reacties!
Link naar reactie
Delen op andere sites
7 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten