Ga naar inhoud

Nieuwe pookhoes voor Passat 3B


LED-Lightning

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Het blijft hier maar jeuken. De nieuwe velgen zitten er nog maar net koud onder en ik wil weer iets nieuws. Jullie kennen me ondertussen, ik ga doorgaans niet aan de gang voordat ik precies weet hoe het moet. Ik wil liefst niets stukmaken, en ben niet superhandig, dus dan moet je wat.

 

De versnellingspookhoes (leuk voor galgje) dus!

 

Ik zag dat je via marktplaats en via ebay gemakkelijk en goedkoop een echte lederen hoes kunt kopen, in plaats van dat nepleer wat hier bij mij af begint te brokkelen.

 

Nou heb ik al eens voorzichtig aan de pookknop zitten draaien om eens te kijken of ik het eenvoudig los kon krijgen, maar ik kon draaien tot ik een ons woog, ik zag niets gebeuren... Bij een 3B is het toch een schroefsysteem, en geen klemsysteem, toch?

 

Mijn vraag is dus: Hoe ga je bij een 3B te werk om de hoes te vervangen?

- Hoe zit deze hoes vast in het raamwerk in het middenconsole? Is dit gemakkelijk los te halen van het frame of zit het bijvoorbeeld met nietjes vast?

- Hoe kan ik het demonteren het beste doen, eerst onderaan beginnen met loshalen en dan de knop losschroeven of toch anders?

 

Dit gaat - net als de W8 verlichting - ongetwijfeld goed komen met jullie hulp. Bedankt alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pookhoes is gearriveerd! Hier een korte impressie van het inbouwen.

 

Zo zag de oude hoes eruit. Een hele streep versleten, en er beginnen zelfs gaten in te vallen:

2nv4diw.jpg

 

Het eruit halen gaat heel eenvoudig met de hand, bij mij ging het goed door even aan de voorkant voorzichtig met de hand los te klikken, en vervolgens aan de zijkanten los te halen:

2j31cms.jpg

 

2q21pc9.jpg

 

Nu kun je de pookknop los draaien.

 

Dan de hoes loshalen van het frame, het zit deels een beetje geklemd, deels gelijmd:

v8is6.jpg

 

Het lege frame:

2lnbjiu.jpg

 

Toen kwam het. Onder de pookhoes zit een soort ring, die dien je van de pook los te klikken. Dit en het er terug op zetten viel me redelijk zwaar en ik heb tussen het vloeken door geen foto's meer gemaakt. Wel moet ik zeggen dat het het beste is om ook de ring die aan de pook zelf vast zit los te halen, de ringen samen te persen met de pookhoes ertussen en vervolgens de pook erop te klikken. Dat werkte uiteindelijk verbluffend eenvoudig.

 

Het resultaat - een pookhoes waarmee je weer voor de dag kunt komen:

30lc7yf.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Bedoel je dat metalen klemmetje wat je kapot moet maken in geval van een 3BG wil je de hoes los kunnen krijgen, Menno?

 

In zo'n geval zou je het misschien ook met een slangenklem kunnen proberen. Is maar een gokje, weet niet of dat zou werken, maar is vast het proberen waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je dat metalen klemmetje wat je kapot moet maken in geval van een 3BG wil je de hoes los kunnen krijgen, Menno?

 

In zo'n geval zou je het misschien ook met een slangenklem kunnen proberen. Is maar een gokje, weet niet of dat zou werken, maar is vast het proberen waard.

 

Die bedoel ik ja. Slangenklem zou kunnen, maar ik gebruik het liefst originele onderdelen natuurlijk ;)

 

@ Antonio : thnx!

 

@ Arjen : Ik bedoel die Antonio bedoelt :mrgreen::wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden