Ga naar inhoud
  • 0

2.0 TDI stotteren bij 2000 toeren


cris1

Vraag

Ik hoop dat iemand een antwoord kan geven op mijn volgende probleem:

Ik heb een Passat 3c uit 2005 en bij elke versnelling als ik rond de 2000 toeren zit, lijkt het net alsof het gas weg valt en weer terug komt. Je hoort ook de inlaatkleppen van de turbo open en dicht gaan. Bij een koude motor is dit euvel minder erg dan wanneer de motor op bedrijfstemperatuur is.

Het vervelende is ook dat het niet iedere keer gebeurt. Bij volgas rijden is er niets aan de hand, maar wanneer ik gewoon rustig rij en rond de 2000 toeren iets met het gaspedaal speel, kan de motor behoorlijk stotteren.

Bij de VW garage konden ze mij niet vertellen wat het was en bij een Tuner hebben ze naar de turbo en inlaatkleppen gekeken en daar was niks raars te vinden. Ook bij het uitlezen van de computer waren geen foutcodes te zien.

 

Iemand enig idee wat het kan zijn of een soortgelijk probleem heeft gehad.

Alvast bedankt voor je reactie!!

 

Groet,

cris

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Cris,

 

Laat ik nu het zelfde probleem hebben als jou. Ik ga morgen mijn EGR-klep voor 85% dicht laten zetten, in de hoop dat het probleem dan over is. Als dit dan nog niet heeft geholpen rij ik "weer" langs de dealer en laat ik weer een software update uitvoeren. Het model auto wat wij rijden, schijnen hier bekent mee te zijn. Morgen weet ik meer en hou je op de hoogte.

 

Ps. De eerste update lukte niet bij mij. Dit omdat de dealer niet in mijn ECU kon komen.

 

Gr.Speedy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou de update zit er in, maar hij schokt af en toe nog. Ik wil zelf de mapsensor nog eens vervangen en eens kijken naar de LMM denk dat de laatste niet stuk is, omdat de auto nog lekker van zijn plek komt. Mocht dit het allemaal niet zijn dan. Dan gaat de EGR klep er uit en ga ik die vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben naar de VW garage geweest. Ik laat hem binnenkort daar nakijken. Ze vertelden mij dat de kans bestaat dat de turbo stuk gaat. Dit schijnt vaker gebeurt te zijn. Ze gaan natuurlijk wel eerst alles na of het niet iets anders is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou daar geloof ik zelf niet zo in, die moet dan stuk zijn en niet half stuk. Als je turbo stuk is dan doet de auto weinig qua vermogen. Ik heb div. reviews gelezen op de autoweek site en daar hebben een heleboel passat's en audi's 2.0 tdi dit probleem. Hier wordt niet gesproken oven een turbo die stuk is. Er zijn er een paar die hun EGR klep hebben laten vervangen en div. malen een update laten uitvoeren en het probleem was over. Ik wil alleen maar zeggen laat je niet te snel een turbo aanpraten is een duur geintje. Ik ga bij zelf nog de mapsensor laten vervangen (€40,-) en dan de EGR 85% dicht laten zetten.

 

Wordt vervolgd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Speedy,

 

Was benieuwd of het probleem met je auto is opgelost?

Mijn zwager vertelde mij gisteren dat ie met een renault laguna hetzelfde probleem had. Hij heeft de EGR klep dicht laten zetten en het probleem was verholpen. Ik denk dat ik dit ook maar eens ga doen.

 

Groet,

cris

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Daar heb ik ook aan zitten denken, maar dat is niet mogelijk met onze wagens. Als je dit gaat doen geeft hij een foutmelding. Ik heb zelf de deslangens eens verwijderd en een paarkeer aan de klep geslingerd die er in zit en heb toen 2 wkn geen last gehad. Het probleem speelt nu weer op, dus het zit hem wel zeker in deze klep. wordt vervolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden