Ga naar inhoud

Bagagenet


ROB.HARFTERKAMP

Aanbevolen berichten

Hallo Passat liefhebbers,

 

Ik heb een bagagenet gekocht omdat ik binnenkort op vakantie ga en wil voorkomen dat de koters bij een noodstop de bagage in de nek krijgen.

 

Het net zit in een cassette die ik met twee beugels op de deelbare achterbank moet monteren. Ook moet ik twee beugels in het plafonds monteren.

 

Voordat ik nu de verkeerde dingen doe vraag ik me af of een van jullie ervaring heeft in het monteren van een bagagenet?

Zijn er montage tekeningen beschikbaar?

Ik heb verschillende artikelen gevonden voor het monteren van de plafond beugels, die niet allemaal hetzelfde antwoord geven.

 

Moet ik mijn plafond demonteren?

Zijn er voor geboorde gaten in de achterbank voor het monteren van de cassette ?

 

De plafond beugels moet ik nog kopen en mogelijk dat jullie een bestelnummer hebben.

Ik rij een 3BG variant uit 2001 het voorlaatstemodel.

 

Ik hoop dat een van jullie me kan helpen.

 

Vast bedankt voor tips/advies

 

Rob Harfterkamp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij vakanties dit rek (hondenrek dacht ik, zat bij de auto toen ik hem kocht) erin zitten, bevalt zeer goed.

En het zit er zo in. Montage op de bestaande haken onderin de kofferbak, dus niets aan het plafond. Verder niets nodig.

post-2087-1423822646,5524_thumb.jpg

post-2087-1423822646,693_thumb.jpg

post-2087-1423822646,8024_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De haken die je nodig hebt in het plafond zitten ter hoogte van de c-stijl, dus thv de achterbank. Hier kun je alleen maar bij als je de hemel geheel losmaakt, is gewoon een k-klus.

 

Ik vond het destijds niet de moeite waard en heb een kleinmetall rek gekocht, deze vult alleen de opening tussen achterbankleuning en plafond en is er in een paar minuten ingezet. Koste wel een paar centen maar is nog steed veel goedkoper dan achteraf een orgineel hondenet inbouwen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het hele plafond moet er uit.. zie hier de link hoe ik destijds het net heb ingebouwd. Het is een hele klus en je moet er de eerste keer ongeveer 4 a 5 uur voor uit trekken om alles in en uit te bouwen. De hemel uit je auto met je met zijn 2'en doen anders is er kans dat deze knikt..

Kijk maar op de link en als je er niet uit komt dan hoor ik het wel!!!!

 

 

http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?t= ... =hondennet

 

Suc6...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden