Ga naar inhoud

welke verschillende excentrische poetspads ???


DON2006

Aanbevolen berichten

Ik heb ook op TDI- en Meguiarsforum gelezen dat er meerdere merkern pads te koop zijn en natuurlijk per merk ook de verschillende typen pads...

 

Kan iemand, die hier toch wel erg veel verstand van heeft ;), eens een tabelletje neerzetten met de merken die GOED zijn en waar je ze kan bestellen...

 

Had al zitten googlen op M3 en Sonax maar het zal wellicht aan mij liggen maar kom er niet echt uit...

 

Ik wil met het 3 stappenplan van Meguiars (deep chrystal step 1+2) en NXT TECH wax als step 3 gaan machinaal poetsen. Welke SOORT pads heb ik nodig dan ?

 

Ik begreep dat je voor POLISH een MEDIUM pad nodig hebt en voor WAX een SOFT pad. Gebruik ik dan met een MEDIUM pad beide stappen 1 en 2 ?? en neem aan stap 3 met een SOFT pad.

 

Stel ik ga voor 3M of SONAX, welke typen kan ik dan het beste nemen ??

 

Weer een hoop vragen, ik weet het :S, maar wil graag het fijne ervan weten ! ;)

 

bedankt alvast !

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja maar ik kom er niet echt wijs uit :(

 

Maguiars pads zijn helemaal geweldig, maar laten op enig moment los :s ?!

 

Ik heb iets gelezen over 3M pads en SONAX maar zoals ik hierboven al omschreef... ik kan deze dus nergens vinden online....

 

:(

 

Vandaar mijn oproep...

 

Hier?

 

http://www.carclean.nl/producten/Profes ... _Pads.aspx

 

http://www.carclean.nl/producten/Access ... oeken.aspx

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja maar ik kom er niet echt wijs uit :(

 

Maguiars pads zijn helemaal geweldig, maar laten op enig moment los :s ?!

 

Ik heb iets gelezen over 3M pads en SONAX maar zoals ik hierboven al omschreef... ik kan deze dus nergens vinden online....

 

:(

 

Vandaar mijn oproep...

 

Nou, het is mij ook niet duidelijk. Schijnt dat de meguiars pads ook nog eens stinkend duur zijn.

 

Lake Country pads schijnt een goed alternatief te zijn: http://www.lakecountrymfg.com/foampads.html

De pads zijn 150mm

Link naar reactie
Delen op andere sites

he Simon,

 

"Schijnt" kun je weghalen haha want op de Meguiars site staan de pads PER STUK te koop voor € 32.-

 

http://www.meguiars.nl/cgi-bin/catalog. ... ENT_ACCS#2

 

Zie er ook maar 2 soorten staan. De gele en de zwarte. Van Sonax en anderen begreep ik dat er minimaal 3 soorten pads bestonden (hard, medium en soft) ?!

 

Ik ga meteen eens kijken naar die link voor jou Simon !

 

Thanks !

 

(p.s. als ik wat mee rweet zet ik het hieronder ;))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb gisteren 3M zelf gemaild met de vraag waar de 3M poetspads te koop zijn.

 

Ik kreeg het volgende antwoord:

 

Bedankt voor uw belangstelling in 3M produkten. De back-up pad en de schijven hookit 125 mm rond zijn te koop bij de volgende dealers :

Biesheuvelgroep in Venlo telefoon 077-3896590

Brammer in Haarlem telefoon 023-5164164

Metaaltechniek in Amersfoort telefoon 033-4558788

 

Ideetje ?;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen, voor wat betreft de Meguiars pads...

 

Ze zijn duur, het velcro (klitteband) gedeelte aan de achterkant laat los als je geen goede steunzool hebt!

Meguiars heeft net de G220 (eigen merk) uitgebracht, deze steunzool past perfect op de Meguiars pads maar dat is natuurlijk niet zo verwonderlijk.

 

Als je een steunschijf hebt van 125 mm "vreet" deze de pad op van Meguiars omdat het velcro ook 125 mm is. Bij een pad van b.v. Lake County is het velcro 150 mm en kan deze de pad dus ook niet opvreten!

 

Een veel gebruikte pad op het Meguiars forum is de Lake County pad, o.a. te verkrijgen via Leko carhifi. Hij is zeg maar de huisdealer van het forum !

 

Ik heb vorig jaar een bestelling uit Amerika laten komen, samen met een vriend van mij. Daar hebben we hoofdzakelijk pads en doeken gekocht vanwege het gewicht.

Een pad kost in Amerika 10 dollar, een kleine 7,5 euro :shock: maar daar komen nog inklaringskosten, verzendkosten en BTW bij, maar wij hadden een bestelling van 300 euro totaal en als je dezelfde spullen in NL kocht waren we ruim 450 euro méér kwijt geweest!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even ter aanvulling van de Meguiars pads

 

W7006 Cutting pad

w7006.jpg

harde pad (donkerrood) bedoeld voor de roterende machine met grof polijstmiddel. Minder geschikt voor de excentrische machine

Ook geschitk om in combinatie met een bonnet uit te poetsen!

 

W8006 Polishing pad

w8006.jpg

Meest gebruikte Meguiars pad, geschikt voor mild polijstmiddel als #80 Speed Glaze

 

W9006 Finishing pad

w9006.jpg

Meest zachte pad, geschikt voor waxen aanbrengen, polish (om de lak te voeden) aan brengen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden