Ga naar inhoud

eTSI ervaringen


nl-x

Aanbevolen berichten

Ik ga een nieuwe auto uitkiezen en overweeg tussen Passat en Tiguan. Beiden zijn nu verkrijgbaar met een eTSI motor en modern interieur.

Alleen ik heb geen idee wat ik mag verwachten van een eTSI. Als ik het goed begrijp spaart deze stroom op bij remmen en ‘coasten’, om deze stroom later te gebruiken in de startmotor. Zou een hoop benzine besparen, maar zelfs de dealers zeggen mij dat de eTSI niks uitmaakt daarin.

Dus ik vraag me af, rijdt de eTSI wel fijn? Of is het anders rijden dan normaal? Wat zijn jullie ervaringen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die had ik al gezien Helaas vind ik dat filmpje maar weinig uitleggen. "it increases the comfort and efficiency of the drive system". Tsja. En "it can safe up til 10% of fuel" is juist waar ik meer over wil weten. Want als ik een Golf zelfde kW vergelijk tussen TSI en eTSI, zie ik maar 2% verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net een proefrit gereden in een Golf met eTSI. Kan eerlijk zeggen dat ik er niks van terugzie of voel. Geen verhoogde comfort, geen (merkbaar) beter verbruik, niet eens cijfertjes erover op het dashboard. Ik snap niet waar de meerwaarde ligt tov de meerprijs. (2'500 euro bij de Golf.)

aangepast door nl-x
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Volvo D6 een hybride, ik weet niet of ik er weer voor zou kiezen. Alles zit er dubbel in om elektrisch en om op diesel te rijden.

en er kan voor kapot gaan ;)

als het een lease auto is en je hoeft de brandstof toch niet te betalen lekker een normale pakken. Een GTE zal wel niet in het budget zitten, het elektrisch rijden in de stad vind ik wel fijn dan hoor ik die ronkende D5 Volvo motor niet :) en de 260 PK natuurlijk ook.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden