Ga naar inhoud
  • 0

pdc 3B variant


Hendymen

Vraag

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Gaten boren in je 3B onderlip is ook niet zo'n goed idee. Die loopt namelijk te schuin weg naar binnen waardoor je je PDC-sensoren nooit goed vertikaal krijgt. Dus inderdaad, de enige optie is een 3BG-bumper monteren, daar je nieuwe onderlip onder zetten en daar dan de PDC-sensoren inbouwen.

Mocht dat allemaal te duur worden dan zul je de PDC-sensoren hoger moeten inbouwen, in de bumper zelf dus, t.h.v. de bumperstrip. Maar dan zit je wel met het frame erachter...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zelf weet ik het niet exact, maar het is mogelijk, op een meeting van ons forum heb ik een variant zien staan met PDC in de bumper in plaats van in de spoilerlip. Ik zal eens kijken of ik nog iets terug kan vinden.

 

 

EDIT: gevonden. Misschien dat de eigenaar zijn auto herkent en er iets over kan vertellen, maar aan deze foto kun je in ieder geval zien waar de sensoren moeten komen.

post-3807-1423822430,0336_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hebben jullie ergens een linkje waarin staat hoe ik mijn bumper demonteer?

 

1)bumper

◆ materiaal: PP/EPDM

◆ Uitbouwen:

‒ Bumper in omgeving wielkuip buitenzijde losmaken => blz. 66-2.

- Bouten -13- eruit draaien. Bumper van de schuifstukken -8- (links en

rechts) lostrekken.

2) stootlijst

◆ in bumper vastgeklikt

3) bumperbalk

4) bout

◆ twee stuks

◆ 15 Nm

5) plaatmoer

71qsww1.png

 

_______________________________________________________________________________________

 

6)bout

◆ vier stuks

◆ 30 Nm + 1/2 omwenteling (180°) verder draaien

◆ bouten na het losdraaien altijd vervangen

7)bout

◆ zes stuks

◆ 2 Nm

8)schuifstuk

◆ bumper voor uit- en inbouwen parallel uit de schuifstukken (links en

rechts) trekken resp. erin schuiven

9) spreidmoer

◆ zes stuks

10)bevestigingslijst

71qsww1.png_________________________________________________________________________________

11)bout

◆ vier stuks

◆ 1,2 Nm

12)horizontale schokdemper

13)bout

◆ vijf stuks

◆ 6 Nm

 

71qsww1.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zelf weet ik het niet exact, maar het is mogelijk, op een meeting van ons forum heb ik een variant zien staan met PDC in de bumper in plaats van in de spoilerlip. Ik zal eens kijken of ik nog iets terug kan vinden.

 

 

EDIT: gevonden. Misschien dat de eigenaar zijn auto herkent en er iets over kan vertellen, maar aan deze foto kun je in ieder geval zien waar de sensoren moeten komen.

 

 

Ja, die auto komt mij bekent voor :D .

 

Het betreft een originele pdc van VW die later is ingebouwd. Inderdaad is de bumper eraf geweest en zijn de sensoren (dopjes) meegespoten. Afstand wordt zowel aangegeven met geluid als optisch (in de D-stijl, zodat je het in de binnenspiegel kan zien).

 

Zoals je ziet op de foto is een trekhaak geen probleem als je hiermee bij de afstelling rekening houdt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heel netjes idd. Ik zie nu pas die vraag over die lakstift, heb je die nog gebruikt? Ik zou zelf toch een spuitbusje hebben genomen denk ik, iets minder kans op storingen...

Zelf weet ik het niet exact, maar het is mogelijk, op een meeting van ons forum heb ik een variant zien staan met PDC in de bumper in plaats van in de spoilerlip. Ik zal eens kijken of ik nog iets terug kan vinden.

 

 

EDIT: gevonden. Misschien dat de eigenaar zijn auto herkent en er iets over kan vertellen, maar aan deze foto kun je in ieder geval zien waar de sensoren moeten komen.

 

 

Ja, die auto komt mij bekent voor :D .

 

 

@Renco: Je vind het niet erg dat ik jouw auto even gebruikt hebt, hoop ik?

Zo ja, laat het dan even weten, dan haal ik 'm weer weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor de complimenten.

Ik heb niet het lakstiftje gebruikt maar een spuitbus. Is idd mooier en beter.

Het setje van Conrad vind ik wel iets vaag in gebruik. Hij geeft signaal wanneer er niets is en geeft afstanden zo af en toe niet goed.

Zoals je kunt zien hangen de sensoren zeker niet te laag, dus dat kan het niet zijn.

De sensoren zijn in de juiste volgorde geplaatst. Misschien een keertje resetten (als dat kan).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden