Ga naar inhoud
  • 0

NONAME 6RF 035 187F RCD330 Plus Firmware / Bluetooth / VAG-COM


Pans

Vraag

Omdat mijn RNS510 steeds meer problemen gaf, heb ik onlangs heb ik een NONAME 6RF 035 187F RCD330 Plus gekocht en geinstalleerd in mijn Passat B7. Ik ben erg tevreden met de android auto functionaliteit en in de integratie van dit systeem met mijn VW Passat (controle middels het stuur etc.). Er zijn 3 punten waar ik nog op zoek ben naar antwoorden:

  • Bluetooth en echo: mijn bellers ondervinden veel echo als ik bel met Android Auto. Dit probleem is al in de diverse fora besproken maar een duidelijke oplossing vind ik nog niet. Ik denk dat dit te maken heeft met feit dat sprake is van 3 microfoons: van de auto (bluetooth gebaseerd), van het RCD330 en van de mobiel zelf, en dat er op de een of andere manier 2 ingeschakeld worden.
  • Firmware: via reddit is nieuwe firmware te downloaden, maar voor mij is onduidelijk welke geschikt is voor mijn unit. Mijn unit is NONAME 6RF 035 187F, Hardware: 566, Software: Y520. Dit lijkt de juiste link: https://www.reddit.com/r/RCD_330/wiki/firmware#wiki_rcd_330_a-b-e_versions_.28noname.2C_visteon..._no_a-b-desay_versions.21.29. Iemand ervaring?
  • VAG-COM: de unit lijkt goed samen te werken met mijn auto, maar wellicht zie ik zaken over het hoofd. Zijn er nog zaken die met VAG-COM geprogrammeerd moeten / kunnen worden?

 

Iemand een idee?

aangepast door Pans
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Over het algemeen zijn ze al goed gecodeerd, mits jouw wagen een af fabriek versterker heeft gemonteerd, Dynaudio of Sound System.  vwb echo is het lastig te beoordelen waar dat vandaan komt. Zover ik weet heeft de RCD330 maar 1 microfoon en die zit in het front van de radio. zou niet weten hoe men aan het idee komt dat er 3 microfoons aangesloten zijn, aangezien deze radio niet gebruikt maakt van een externe microfoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank voor je reactie. De reden waarom ik vermoedde dat er sprake is van meerdere microfoons is omdat mijn auto al bluetooth had in combinatie met het RNS510 systeem, en ik mijn telefoon nog steeds via bluetooth kan aanmelden via het stuurwiel en het middelste deel van het intrumenten paneel, maar ik kan ook de telefoon via bluetooth aanmelden aanmelden bij de RCD330 maar dit lijkt geen verband met elkaar te houden (als ik de telefoon verwijder in het instrumentenpaneel, en vervolgens toevoeg aan de RCD330, dan verschijnt de telefoon niet in het instrumenten paneel).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank. Ga ik proberen.

Ik heb inmiddels de firmware van RCD330 vervangen met firmware 5614. Dat heeft een aantal bluetooth problemen opgelost (geen spraak na opnemen van telefoon e.d.) en is de stabiliteit van systeem echt ten goede gekomen. De echo is helaas niet weg, maar bijzonder is dat het toestel van mijn vrouw er geen last van lijkt te hebben. We gaan dus nog even verder speuren. Dank voor jullie hulp.

aangepast door Pans
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb inmiddels het echo probleem opgelost. Ik heb de bluetooth module in de auto verwijderd en met behulp van VAG-COM software verwijderd uit het systeem (en meteen een aantal andere fouten vastgesteld, en op laten lossen bij de garage). Sindsdien is het echo probleem weg. Dank voor al jullie hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, Pans zei:

Ik heb inmiddels het echo probleem opgelost. Ik heb de bluetooth module in de auto verwijderd en met behulp van VAG-COM software verwijderd uit het systeem (en meteen een aantal andere fouten vastgesteld, en op laten lossen bij de garage). Sindsdien is het echo probleem weg. Dank voor al jullie hulp!

mooi dat t opgelost is. was dus de oude module die de boel verstoorde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden