Ga naar inhoud

Hoogte-afstellingsmotortjes monteren-UPDATE: het is gelukt!


LED-Lightning

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik weet het, ik had dit kunnen doen toen alles er afgelopen weekend af lag i.v.m. monteren nieuwe distributieriem (inclusief spanrol, waterpomp, etc.), maar toen had ik ze niet bij.

 

Is er iemand die het al eens geprobeerd heeft om bij aftermarket koplampunits (Sonar) de hoogte-afstellingsmotortjes te monteren terwijl de koplampunits volledig gemonteerd zijn? Indien ja, hoe heb je dit aangepakt?

 

Ik wil ze er graag op hebben, maar ben bang dat ik er halverwege achter ga komen dat het niet gaat zonder demontage :-(

 

Ruben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip:

 

Doe ze demonteren, je kan er echt niet bij (ik moest dat ook met die van mij)

Je komt niet bij dat bolletje als je de koplampen niet demonteerd.

Als je de koplampen er uit hebt, dan is het nogal een gepriegel.

Als ik met vergis is dat ook zo bij de 3b, die motorsteuntjes zitten namelijk met een kogelgewicht vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow, OK. Voorlopig dus toch maar even niet doen dan...

 

Weet iemand of dit een probleem bij de APK vormt? Ik bedoel hiermee, kan 'ie worden afgekeurd om het feit dat de auto een hoogte-afstel systeem heeft, maar dat het niet functioneert?

 

Ik vraag dit omdat de Passat binnenkort weer gekeurd dient te worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gee apk dat ze werken de dimlichten moeten goed afgesteld staan en als ze dat niet doen moeten ze goed aftestellen wezen. Dat is enigste voor apk Ow ja en ze moeten werken ;)

 

Ik heb de mijne wel zo vervangen met unit er in wel even lampje eruit om hem beetje tegen te kunnen houden. Het is te doen bolletje hoogte versteling beetje vet maken met een olie oid. Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, het is gelukt. Ik heb daarnet even de stoute schoenen aangetrokken en het toch maar even geprobeerd.

 

Het monteren van de motortjes was geen enkel probleem, ongeveer 6 minuutjes werk (in het bijna-donker, kun je nagaan). Voor zover ik kan zien zitten ze goed vast en werken ze naar behoren.

 

Bij een Passat 3B is het dus niet zo heel erg moeilijk. Zeker niet als ik het al kan ;-)

 

Bedankt voor de reakties allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden