Ga naar inhoud

Hoe het beste krasjes en/of steenslag te verwijderen?


chrisvo

Aanbevolen berichten

Alweer een vraag van mijn kant.

 

Mijn Passat ( donkerblauw ) heeft redelijk wat kleine krasjes en steenslag, krasjes vooral bij de handgrepen, en steenslag op moterkap en een paar puntjes op de kofferbak.

 

Ik ben al langs een poetsbedrijf geweest en een lakschade-herstel-bedrijf, beiden gaven mij hetzelfde advies.. poetsen met kleurwas.

 

Na advies van de laatstgenoemde heb ik Turtle-wax kleurwas inclusief speciale steenslagstift (lijkt wel wasco) aangeschaft, en ben ook van plan om dit snel uit te proberen.

 

Nu is mijn vraag, hoe lossen jullie het probleem dat ik heb met mijn lak normaal op, eerst de grovere krasjes uitpoetsen met een soort commandant?

 

Laat de tips maar komen!

 

Groeten Christian

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hele licht krasjes zul je hiermee (of met Scratch X van Meguairs) kunnen wegkrijgen.

 

Je moet je er niet teveel van voorstellen, verwacht geen wonderen.

 

Steenslag en wat diepere krasjes kunnen door bijv. chipsaway mooi weggewerkt worden. Heb er persoonlijk geen ervaringen mee, maar op de afgelopen meeting bij JD zijn er medeforummers geweest die steenslag/krassen hebben laten bij-/wegwerken. Wellicht kunnen zij de ervaringen hiermee met je delen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden