Ga naar inhoud
  • 0

Draagarmen alu of staal?


mipedsg

Vraag

Hoi, bij het nazoeken voor rubbers voor de draagarmen kom ik ook complete draagarmen tegen. Deze zijn er van staalplaat, of aluminium.

Bij mijn 3AA zijn deze van staal. Bij controle van de fuseekogel vind ik deze vrij veel doorveren, nogal slappe hap dus.

Zijn de aluminium draag armen ook bij bepaalde types toegepast origineel, of wie heeft er ervaring mee?

Ik heb een 2.0 tdi met dsg, dus ik vraag me af of aluminium draagarmen ook met deze zware aandrijflijn wel een goed idee is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

In Etk@ staan ze zowel in "Gietuitvoering, Aluminium" partnr 3C0 407 151 G en 3C0 407 151 H als "Plaatuitvoering, Staal" 5N0 407 151 en 5N0 407 152, de prijs is zowat gelijk. 

PR nummers zijn gelijk, behalve in combinatie met PR F6M (grootafnemer en overheidsuitvoering 3), daar zit verschil in uitvoering van de schijfremmen...

Op m'n 3C met CBBB (2.0 tdi met standaard 170 pk) zitten ook aluminium draagarmen, toen was er nog geen stalen versie te verkrijgen...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lijkt me wel. Staat geen andere "chassis" uitvoering bij vermeld, alle PR nummers zijn gelijk g-voor de twee, uitgezonderd de remmen.

Wanneer een R36 met alu draagarmen uitgerust is, dan zou ik er geen probleem van maken om die ook te gebruiken in een 2.0 TDI...

 

Bij de Alu uitvoering zijn 2 nummers, links en rechts zijn gelijk. H heeft de ene keer dezelfde remmen als de staal uitvoering, bij een andere beschrijving verschillend. Dus veel zal het niet uitmaken. 

 

post-13946-0-47942100-1536239256_thumb.png

 

 

Bi jde staal uitvoering zijn ook twee nummers, één voor links en één voor rechts...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lijkt me wel. Staat geen andere "chassis" uitvoering bij vermeld, alle PR nummers zijn gelijk g-voor de twee, uitgezonderd de remmen.

Wanneer een R36 met alu draagarmen uitgerust is, dan zou ik er geen probleem van maken om die ook te gebruiken in een 2.0 TDI...

 

Bij de Alu uitvoering zijn 2 nummers, links en rechts zijn gelijk. H heeft de ene keer dezelfde remmen als de staal uitvoering, bij een andere beschrijving verschillend. Dus veel zal het niet uitmaken. 

 

attachicon.gifKnipsel.PNG

 

 

Bi jde staal uitvoering zijn ook twee nummers, één voor links en één voor rechts...

Dat verklaart eea!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden