Ga naar inhoud
  • 0
Log in om dit te volgen  
Harrynak63

Condensor vervangen B7

Vraag

Binnenkort ga ik de condensor vervangen van mijn Passat.

De huidige heeft behoorlijk wat schade heb ik vorig jaar ontdekt. Ik heb alleen eerst gewacht tot het betere weer. De oude condensor heeft afgelopen winter nog lekker pekel mogen vreten.

 

Iemand hier een howto van? Bumper grille, en koplampen verwijderen om mee te beginnen denk ik, maar dan?

Wil ook niet meer losmaken dan nodig is. Graag jullie expertise. Bij voorbaat dank.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Voor front moet in service stand gezet worden. Anders krijg je koelpaket niet ver genoeg naar achter. Om je condensor er tussen uit te krijgen. Je moet je koelmedium wel eerst leeg laten halen. Ik wil je eventueel er wel mee helpen. Weet niet waar je van daan komt.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Voor front moet in service stand gezet worden. Anders krijg je koelpaket niet ver genoeg naar achter. Om je condensor er tussen uit te krijgen. Je moet je koelmedium wel eerst leeg laten halen. Ik wil je eventueel er wel mee helpen. Weet niet waar je van daan komt.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dank voor je antwoord Stephen. Je hebt PB.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Hallo,

 

welke condensor moet je eigenlijk hebben? er zit namelijk een groot verschil met 1 kopen bij een lokale automaterialen zaak of 1 bestellen van het Internet.

 

gr,

Yasar

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Onderdeelnummer opzoeken of laten zoeken en via winparts bestellen. Full members krijgen korting.

Dan gaan voor een Nissens of NRF. Fractie van de prijs en na een aantal jaren zijn ze net als de originele condensors weer compleet gaar.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Bij winparts kom je verschillende tegen.. vanaf 75 euro tot 200+.. met droger zonder droger..

bij mij is in ieder geval de condensor lek.. een of andere u ring ( zie foto) is zojuist bevestigd door een 2e airco specialist.

 

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180621/3c7886f6fe0218ab3d2c2d919dc364b9.heic

aangepast door Xbmc

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Zou een nieuwe oring bestellen. Die is lek van de filterdeoger. Dit is ook los te bestellen met een nieuwe filter en dan ben je goedkoper uit. Ipv een compleet nieuwe condensor

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Hoi Stephan,

 

Klopt dat zei Vdub ook.. enige wat nu het probleem is om het systeem eerst leeg te laten zuigen.

 

Daarna zou ik de o ring kunnen vv. Ik zoek naar de juiste onderdeel nr. Anders rij ik morgen even langs de dealer

 

Bedankt tot zover!

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Soort zie nou pas je bericht. Ven maandag pas weer op het werk. Dan zou ik het na kunnen vragen. Of je moet morge zelf even langs gaan.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

geen probleem.

 

ik ben gisteren langs Vdub geweest, Mathijs heeft mijn droger vervangen en airco gevuld met tracer/flouride?,

Onderweg naar huis ging alles goed, maar een paar uur later ging ik een ritje maken en kwam tot ontdekking dat de airco het helemaal niet meer doet. gelijk uitgelezen en helaas de melding refrigerant pressure too low

dus helemaal weer leeg. hiervoor ging ik nog een weekje of 3 met een volle gevulde airco vooruit, maar nu in 1 uur leeg, :neutral:

 

afijn.. hopelijk kan Vdub vandaag tijd maken want weet niet hoelang de tracer zichtbare plekken kan vertonen?

 

ik heb zelf met een led lampje gekeken, maar zie niks geks.. of de tracer/flouride is te weinig?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Vdub gesproken en helaas niet het antwoord/hulp gekregen als wat ik had gedacht.

 

advies was om opnieuw te vullen en dan uurtje auto laten draaien met airco aan en daarna de lekkage te traceren. de grote vraag was natuurlijk waarom we dat gisteren niet hebben gedaan.. airco reparatie is al duur en zo maak ik het onnodig duurder. 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Da's inderdaad minder.

Ik zou eerst het systeem gaan nakijken met een detector. Het systeem is gevuld met fluoride en dat MOET nu ergens zichtbaar zijn.

Zo niet dan zou ik het systeem niet vullen met koudemiddel, maar afpersen met stikstof. Ik denk dat je in jouw geval in no-time hoort waar het lek zit als het systeem na een paar uur alweer bijna drukloos is.

Afpersen met stikstof is een stuk voordeliger dan weer helemaal afvullen met koudemiddel.

Succes.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Dat was dus voor mij een reden geweest om het te laten vullen.. met de gedachten dat als het weer lekt de lekkage te traceren is. echter geeft mathijs aan dat het geen nut meer heeft omdat er geen koelmiddel meer in zit..  :roll: 

er zou toch hoe dan ook nog sporen moeten zijn ongeacht er nog koelmiddel in zit of niet? 

 

ik denk dat mijn laatste hoop Airco Frans is in Maarssen. zij zitten helaas niet zo om de hoek en zit midden in een verbouwing  :neutral:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Die fluor is echt niet allemaal verdwenen hoor, geloof me.

Afpersen met stikstof kan elke airco specialist. Nogmaals, als er een lek is waardoor je na een paar uur nog maar zo weinig druk over hebt dat je al foutmeldingen kunt uitlezen moet dat lek met stikstof vrijwel direct hoorbaar/zichtbaar zijn.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

ik heb een UV lamp besteld bij bol.com, verwacht het morgen dus hopelijk kom ik iets tegen en anders ben ik bang dat er gewoon geen fluor in is gespoten. 

 

bedankt tot zover..

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ik geloof niet echt dat als Matthijs zegt er fluor in gedaan te hebben dat het er dan niet in zit.

Ik zou de handel alleen niet eerst weer afvullen om dan vervolgens het lek te gaan zoeken. Eerst kijken of er fluor zichtbaar is. Zo niet, afpersen met stikstof. Is namelijk HEEL VEEL goedkoper dan R134a.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Helaas was er geen flouride aanwezig volgens de specialist in Maarssen.

 

Nadat er stikstof van 15bar in was gespoten was mijn systeem binnen 30 minuten weer leeg.De leksensoren begonnen al te piepen van 2 meter afstand. De lekkage zat precies weer op het plekje bij de droger. 

 

Morgenvroeg komt er een nieuwe condensor+droger erin. Hierna wordt er eerst gekeken naar de leidingen en andere plekken en dan als laatst pas wordt het systeem gevuld. 

 

Matthijs heeft het overigens heel netjes opgelost door het volledige bedrag terug te storten.  :thumb:  :thumb:

 

weet alleen niet welke garage nu moet opgeven dat er koelmiddel is gelekt..........

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Log in om dit te volgen  

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden