De verwarming van mijn Passat 2.0 TDI 140pk, Bj 2009 blaast koude lucht bij beenruimte zowel links als rechts en met name als de buitentemperatuur kouder is dan ca. 5 graden Celcius. De lucht uit het rechter middenrooster lijkt ook minder sterk te blazen.Ik ben er al een hele poos mee bezig maar kan de oorzaak niet precies achterhalen. VCDS geeft geen foutmelding op de kachel/airco. De climatronic heb ik al enkele keren gereset(kalibratie van de kachelkleppen)
Ook heb ik nog steeds een foutmelding op de Manifold; "008213 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1): Implausible Signal"
Ik heb ergens gelezen dat er een verband kan bestaan tussen manifold en kachel. Ze zitten namelijk op de zelfde groep/zekering.
De manifold heb ik al vervangen maar de foutmelding blijft.
Voor zover ik kan nagaan zijn de problemen ontstaan na gedonder met de dynamo. Deze bleek niet goed vast te zitten(speling doordat de messing schuifbussen vast zaten) waardoor ik het vermoeden heb dat verschillende electrische componenten stuk zijn gegaan. Wat ik de afgelopen 3 maanden heb vervangen zijn; vrijlooprol van dynamo, multi V-riem, thermostaat, alarm hoorn, gloeibougie positie 1, manifold intake klep.
Vraag
ajmstevens
De verwarming van mijn Passat 2.0 TDI 140pk, Bj 2009 blaast koude lucht bij beenruimte zowel links als rechts en met name als de buitentemperatuur kouder is dan ca. 5 graden Celcius. De lucht uit het rechter middenrooster lijkt ook minder sterk te blazen.Ik ben er al een hele poos mee bezig maar kan de oorzaak niet precies achterhalen. VCDS geeft geen foutmelding op de kachel/airco. De climatronic heb ik al enkele keren gereset(kalibratie van de kachelkleppen)
Ook heb ik nog steeds een foutmelding op de Manifold; "008213 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1): Implausible Signal"
Ik heb ergens gelezen dat er een verband kan bestaan tussen manifold en kachel. Ze zitten namelijk op de zelfde groep/zekering.
De manifold heb ik al vervangen maar de foutmelding blijft.
Voor zover ik kan nagaan zijn de problemen ontstaan na gedonder met de dynamo. Deze bleek niet goed vast te zitten(speling doordat de messing schuifbussen vast zaten) waardoor ik het vermoeden heb dat verschillende electrische componenten stuk zijn gegaan. Wat ik de afgelopen 3 maanden heb vervangen zijn; vrijlooprol van dynamo, multi V-riem, thermostaat, alarm hoorn, gloeibougie positie 1, manifold intake klep.
Wie heeft de gouden tip?
Link naar reactie
Delen op andere sites
9 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten