Zoo na 5 dagen rijden in de passaat valt me iets raars op. Soms rijd de auto keurig 5.5 l op 100 km bij 120 kmph. Maar vaak is dit rond de 7 a 8 liter. Dit is natuurlijk veel te veel. Wat ik vanavond merkte is dat de hele rit Emmen-Zwolle de auto 7/8l verbruikte. Maar soms aanvoelde alsof er een aanhanger met een elastiek achter zat. De motor gedroeg zich anders. En het verbruik schoot dan ineens naar 10/11l per 100 km. Nog steeds op de cc 120 kmph.
Wat kan de reden zijn dat de auto soms 5.5l gebruikt soms 7/8l en soms zelfs 10/11l per 100 km. Onder dezelfde omstandigheden. Ik dacht eerst aan regenereren. Maar dat zou betekenen dat de auto 2 3e van de tijd aan het regenereren is. Ik rijd altijd stukken van 100 km op de snelweg dus hij kan de cyclus gewoon afmaken. We gaan dinsdag op vakantie met de auto en ik maak me toch wat zorgen. Iemand ideeën?
Vraag
dutchphantom
Zoo na 5 dagen rijden in de passaat valt me iets raars op. Soms rijd de auto keurig 5.5 l op 100 km bij 120 kmph. Maar vaak is dit rond de 7 a 8 liter. Dit is natuurlijk veel te veel. Wat ik vanavond merkte is dat de hele rit Emmen-Zwolle de auto 7/8l verbruikte. Maar soms aanvoelde alsof er een aanhanger met een elastiek achter zat. De motor gedroeg zich anders. En het verbruik schoot dan ineens naar 10/11l per 100 km. Nog steeds op de cc 120 kmph.
Wat kan de reden zijn dat de auto soms 5.5l gebruikt soms 7/8l en soms zelfs 10/11l per 100 km. Onder dezelfde omstandigheden. Ik dacht eerst aan regenereren. Maar dat zou betekenen dat de auto 2 3e van de tijd aan het regenereren is. Ik rijd altijd stukken van 100 km op de snelweg dus hij kan de cyclus gewoon afmaken. We gaan dinsdag op vakantie met de auto en ik maak me toch wat zorgen. Iemand ideeën?
Link naar reactie
Delen op andere sites
7 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten