Ga naar inhoud

NANO producten


_Alias_

Aanbevolen berichten

Hallo mede passatrijders.

Ik heb al veel op het forum gelezen over auto's wassen, in de was zetten, poetsmachines enz. Verder heb ik met vorige auto's wat ervaring met poetsen. Heb ook al eens een poetsmachine, geprobeert van mijn ouders, zo'n ding van een bouwmarkt met een schapevacht en dat was echt helemaal niks. Die vacht zat snel vol met wasresten en toen kon je er niets meer mee. Dus toch maar met de hand verder.

Maar goed, tijdens mijn zoektocht om al die chrome randen en strippen als nieuw te laten glimmen en goed te beschermen kwam ik iets moois tegen. Zie http://www.turtlewax.com/main.taf?p=6,2

Dit is een waterachtige vloeistof met nanotechniek?? Aangezien steeds meer merken (ook maquire die groene serie flessen/bussen) nanospullen verkopen verwacht ik dat dat wel goed is. Ik heb helaas erg weinig tijd en kom niet echt toe aan zo'n behandeling van maquire met klei en alles erop en eraan. Ik wil dus gewoon mijn auto wassen en snel - maar wel goed - beschermen. Dus na het wassen die handel aanbrengen met een doekje en klaar zonder verder poetsen.

Nu de hamvraag. Is dit in NL te koop? Kan het nergens vinden in de regio. En heeft er iemand ervaring met dit product of met nanospul van een ander merk? ANWB heeft tegenwoordig ook NANO lakbescherming in geel flesje.

post-3943-1423822342,898_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK punt weggehaald.

Ik heb vroeger ook motor gereden en toen allerlei middelen uitgeprobeert tegen het beslaan van het vizier en aan de buitenkant om het regenwater er snel vanaf te laten lopen. En ben ook niet zo kapot van die middelen. Daarnaast heeft mijn broer pas zijn voorruit ook met zoiets gedaan en hij is er niet blij mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie maar om misverstanden te voorkomen wil ik hierbij duidelijk aangeven dat ik NIETS aanbied. Als er mensen zijn die goede ervaring hebben met een bepaald merk dan hoor ik dat graag. Het gaat mij om het principe dat je na het wassen snel je auto goed kunt beschermen zonder een halve dag met doekjes één of andere waas moet uitpoetsen. De link is alleen erbij gezet voor de duidelijkheid. En die banner is prima (site heb ik ook bekeken) maar ik hecht meer waarde aan de ervaring die mensen hebben met bepaalde producten. Bovendien denk ik dat die ice handel helemaal niet bij ons te krijgen is. Verder lees ik op het poets forum veel over Meguiars behandelingen met klei enz. maar niet speciaal iets over de nano producten en daar heb ik eigenlijk hoge verwachtingen van. Snel klaar, super glans en een langdurige goede bescherming van de lak. Zeker nu de winter eraan komt belangrijk. :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat mij om het principe dat je na het wassen snel je auto goed kunt beschermen zonder een halve dag met doekjes één of andere waas moet uitpoetsen. Verder lees ik op het poets forum veel over Meguiars behandelingen met klei enz. maar niet speciaal iets over de nano producten en daar heb ik eigenlijk hoge verwachtingen van. Snel klaar, super glans en een langdurige goede bescherming van de lak.

 

Wat de (fanatieke) poetsers hier doen is de auto echt reinigen van vuil en dan pas beschermen. Als jij niet wil poetsen dan zal je nooit alle verontreiniging verwijderen. Bovendien sluit je de verontreining op door te beschermen met wax of nano spul. Het is een keuze. Succes ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen bestel eens wat en probeer het uit! Er zijn hier op het forum wel een aantal mensen die de producten hebben getest en er zeer tevreden over zijn!

Het voordeel van Nano is dat het schoonhouden veel makkelijker is omdat vuil niet goed hecht op de behandelde oppervlakten. Zo kun je bijvoorbeeld je velgen verzegelen. Remstof spoel je er makkelijk af zonder al teveel inspanning. Micky (hierboven) heeft dat ook uitgeprobeerd en is er erg enthousiast over.

Voor de prijs hoef je het niet te laten omdat het niet heel erg duur is ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Johan, ik wist niet dat jij in die nano-handel zat maar het ziet er goed uit. Vlgs mij is dit wat ik zoek en kan mijn in de loop der jaren opgebouwde voorraad aan kleurenwas enz. de deur uit. Maar ik heb nog wel een paar brandende vragen die jij als nano expert hopelijk kan beantwoorden.

 

1 - heb je ook speciale lakreinigsmiddelen nodig als voorbehandeling voor de nano lakverzegeling? Wat kun je hiervoor aanbevelen?

2 - mijn auto is, toen de vorige eigenaar hem nieuw heeft besteld, voorzien van een waxoyl behandeling. Ik weet niet hoelang zoiets meegaat en of dit wel goed gaat als ik de lak (na grondig te hebben gereinigd) voorzie van een nano lakverzegeling.

3 - Kan ik de lakverzegeling gebruiken om alles, behalve de ruiten natuurlijk, meer in te smeren? Ik bedoel kan het ongestraft op raamrubbers, chrome sierstrippen worden gebruikt? Of gaat het niet goed als het op de raamrubbers terecht komt?

4 - Is de lakverzegeling ook geschikt voor de zwarte kunststof delen zoals onderkant bumpers, grille enz. Ik heb op jullie productsite geen apart exterieur kunststof producten gezien.

 

Ik had dit liever zaterdag bij de meeting willen vragen maar kan helaas zaterdag niet komen. Jammer, maar als ik eruit ben bestel ik de producten wel gewoon via jullie site.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden