Ga naar inhoud
  • 0

12 volt aan/uit handsfree en sigarettenaansteker


itdokter

Vraag

Hoi,

Mijn eerste vraag hier op dit forum. Heb pas de auto voor een kleine beurt gehad en nu merk ik dat mijn handsfree set telkens lijkt te herstarten.

Heb gebeld met garage en die zegt dat ze niets met de contacten hebben gedaan. Misschien een contactje in de Parrot.

Dochters melden dat ze tijdens het rijden geen mp3-speler konden opladen via de 12v plug.

Thuis gecheckt en als auto gestart dan gaat gestart de parrot weer en flikkert het lampje van de plug. (normaal brandt die constant). Auto uit en aan

en vervolgens gaat Parrot goed en pluglampje brandt constant.

Kortom wisselend 12v aan en 12v uit is mijn vermoeden.

Enig idee waar dat aan zou kunnen liggen en waar ik moet zoeken?

Alvast bedankt

Vriendelijke groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Welkom op het forum.

 

Hoe is de parrot aangesloten. Op de sigatetten plug of via de iso stekkers van de radio.

 

Als je 12v plug niet goed contact maakt zou je de haakjes binnen wat bij moeten buigen. Door opladers e.d. erin te pluggen wil dit wel eens uitlubberen.

Maar pas op dat je niet met metalen delen erin gaat want je gaat sluiting maken.

 

Succes.

 

Het is trouwens fijn als je je eigen en je wagen voorstelt in de ik ben .....en ik rij..... topic.

Is wat makkelijker voor info :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor je reactie. Heb al even wat aangevuld  :idea: Was inderdaad wel heel erg anoniem.

De parrot is waarschijnlijk intern ergens aangesloten op het 12V systeem en de twee sigarettenplugs (voor en achter)

vertoonden hetzelfde gedrag. Mijn conclusie was dan ook dat achter de 12V zekering voor de sigarettenplugs alles

last had van haperingen. Ik heb later de zekering er nog even uit gehad en daarna weer erin gestopt en op dit moment

lijkt alles weer stabiel. Geen onderbroken spanning meer, geen herstartende parrot.

Misschien zat de zekering toch niet helemaal lekker. Kortom het geeft me nog niet een heel goed gevoel, maar ik wacht

maar even of de storing opnieuw gaat optreden. Bedankt voor het meedenken!!!  :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden