Ga naar inhoud
  • 0

ABS lampjes aan na stuk gereden te hebben!


DGloudemans

Vraag

Beste allemaal,

 

Ik heb deze week het 1 en andere vervangen aan mijn Passat 3b Automaat dit ivm APK keuring.

 

Al een tijdje had ik als ik stuk gereden had en motor uit zetten en dan weer ging rijden dat me ABS lampje aan ging. Ik dacht eerst dat het kwam door dat mijn buitenste as-hoezen kapot waren en er misschien vet tussen de sensor gekomen was.

 

Gister dus zowel links als recht mijn as-hoezen vervangen en daarbij ook mijn sensor en Homokineet schoon gemaakt en alles terug geplaatst, daarna met computer storingen eruit gehaald en het probleem blijft. Bij koude start of na 1 dag is ABS lampje uit en na veel remmen en rijden begint die weer te branden. Ook merkten we toen die op de brug stond dat de linker achter rem aanloopt dus wiel kan niet vrij rond draaien (handrem zit niet vast is gecontroleerd).

 

Nu gaf VCDS deze storing aan:

 

Address 03: ABS Brakes        Labels: 8E0-614-111-ABS.lbl
   Part No: 8E0 614 111 AB
   Component: ABS 5.3 FRONT       D00  
   Shop #: BB 24548  
   VCID: 5EB98638DAC954EEC6F-5072
 
1 Fault Found:
65535 - Internal Control Module Memory Error 
            00-10 - - - Intermittent
 
Nu denken mijn monteur en ik dat of de ABS pomp kapot is of dat het alleen het regel apparaat zelf is.
 
Heeft iemand ooit dit probleem gehad, en zo ja wat hebben jullie gedaan qua oplossing? Snap nu ook het iets hoger verbruik als ik al jaar lang met aanlopende rem rond rij.
 
Alvast dank voor alle reacties en hulp (y)
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou zeggen achterrem herstellen en kijk even naar het linkje.

 

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-65535.html

Thanks ik had die al gelezen en ook vandaag mijn ECU bekeken en die was echt KURK droog niks van vocht of vuiligheid in de ECU kast. En ook in VAG com geeft die geen ECU error aan, alleen die ABS error, en die heeft wel zelfde code als op die website staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden