Ga naar inhoud
  • 0

Camera icm Zenec


quarkvvk4

Vraag

Ik heb een Zenec NC2011d systeem in de Passat variant 3C uit 2008 en zou er graag een camera aan koppelen, weet iemand een adres waar een passende camera kan bestellen? Ik heb nu al 2 keer een camera laten komen ( website vertelde dat het de juiste was) en elke keer paste deze niet. De bedoeling is om er eentje voor in mijn kentekenverlichting te plaatsen. Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zal er een induiken, ziet er ook wel netjes uit zo.

Iemand in Zeeland die ervaring heeft met de inbouw van de camera?

Is afhankelijk waar ergens in Zeeland. Weet niet of Zelzate dichtbij genoeg is.

Heb er zelf al een paar geplaatst gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kom uit Goes dus dan is Zelzate wel iets verder weg, hoeveel tijd heb je nodig voor de inbouw denk je?

Aangezien je al een 2008 achterklep hebt is de camera normaal gezien gewoon zo in te bouwen. Bedrading leggen enz mag je rekenen op een uurtje of 3 gezien dat de bedrading zowat door de hele wagen moet. Ook de doorvoerrubber in de klep wil soms wel eens tegenwerken. Ook afhankelijk hoe handig je zelf bent en ook kan meehelpen of niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben er aan begonnen en gaat tot nu toe best goed met aansluiten, enige wat tegenzit is inderdaad de video kabel door het achterklep ribben voeren. Heb je een gouden tip voor me? Voor mijn gevoel past de gele tulp stekker niet naast de bestaande bekabeling.

Die gaat daar idd niet door passen. Die kabel zal je moeten doorknippen en erna terug aan elkaar zetten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels weer verder gegaan met het installeren van de camera. Alles aangesloten contact aan en de camera ging netjes aan, yes dacht ik. Totdat ik de motor startte en de auto weer in z'n achteruit zette, geen beeld meer. Het enige wat ik krijg te zien is een zwart beeld met een paar witte strepen. Ook op een andere PLUS hetzelfde beeld. Wat doe ik fout?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dus even samenvatten.

Je hebt dus de camera ingebouwd in de klep maar de bedrading heb je voorlopig door de wagen getrokken tot aan de Zenec. Massa van de camera heb je van de achterklep genomen. De plus van de camera komt van een andere plus afgetakt? Heeft de Zenec geen apart draadje om de camera mee aan te sturen ? Dacht dat dit bij mijn NC2010 zo was maar zeker ben ik het niet meer. En de beeld bedrading heb je ook rechtstreeks van camera naar de Zenec getrokken dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zit inderdaad nog een rode draad bij de video kabel, deze zit aangesloten op de reverse van de Zenec en bij de plus op het achteruitrijlicht(hier heb ik ook mijn plus voor de camera vandaan). Video kabel gaat rechtstreeks van camera naar Zenec.

Hier ben ik even niet mee. Volgens ik opmaak uit jouw tekst heb je de camera voeding gegeven van zowel de plus van het achteruitrijlicht als de voeding mee gestuurd vanuit de reverse van de Zenec en ook op de plus van de camera gezet ?

 

Volgens ik dacht is het 1 van de 2 welke je moet doen. Ofwel neem je het reverse signaal van de Zenec (welke ik zou nemen) Ofwel neem je voeding van de achteruitrijlichten maar dan kan je geen beeld op het scherm zien zonder dat je achteruit rijdt.

 

Ik zou enkel de plus van de camera aansluiten op het reverse signaal dat uit de Zenec komt. Massa uit de klep en de beeld kabel inpluggen.

En dan terug kijken of het goed werkt met een draaiende motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hmm, normaal moet je enkel de rode draad van de camera verbinden met de rode draad die meeloopt met de beeldkabel en niet koppelen met de achteruitrij verlichting

Dan aan de zenec kant aansluiten zoals je hebt gedaan. je hoeft geen aftakking te maken aan het achteruitrijlicht aangezien de zenec het signaal van achteruit rijden uit de can-bus haalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe komt het dan dat de camera wel beeld geeft als de motor niet draait? Staat er dan minder spanning op ofzo?

 

zou wel eens kunnen dat door de 2 spanningen samen te voegen er een lus ontstaat. Je zit namelijk met een spanning die uit de zenec komt en mogelijks achter een filter die ingebouwd zit in de zenec. Als je daar dan een ongefilterde spanning aan toe voegt die dan bij een draaiende motor nog eens omhoog gekrikt wordt door de alternator dat deze dan storing geeft.

 

Weet niet of je het zo al geprobeerd hebt zonder aan te sluiten op de achteruitrijlichten en enkel op het reverse signaal ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Camera doet het eindelijk, niet zoals de bedoeling was maar goed. Beeld was wederom weg na starten van de auto. Heb nu een constante plus van achter de radio gepakt en deze aangesloten op de camera, wel gewoon de massa uit de achterklep. Radiio schakelde toch al naar camera als deze in z'n achteruit werd gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden