Ga naar inhoud
  • 0

MFL 8knops stuur plaatsen in 3C V6


Michel_Overstegen

Vraag

Hallo mede Passat rijders.

 

Ik wilde bij mijn Passat het stuur vervangen voor een stuur met MFL met 8 knoppen erop, maar nu loop ik tegen het volgende aan:

Als ik mijn stuur module wil instellen wil hij het stuur niet activeren. Wat gaat er fout?

 

De auto is uit 2006, de module die geplaatst is heeft nummer 3C0-953-549-A heb het spulletje nu terug gebouwd zoals het was. Maar zou graag willen dat het werkend te krijgen is.

 

Groeten Michel

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo mede Passat rijders.

 

Ik wilde bij mijn Passat het stuur vervangen voor een stuur met MFL met 8 knoppen erop, maar nu loop ik tegen het volgende aan:

Als ik mijn stuur module wil instellen wil hij het stuur niet activeren. Wat gaat er fout?

 

De auto is uit 2006, de module die geplaatst is heeft nummer 3C0-953-549-A heb het spulletje nu terug gebouwd zoals het was. Maar zou graag willen dat het werkend te krijgen is.

 

Groeten Michel

De 3C0 953 549 A is een midline module met geen LIN ondersteuning, dus hij kan niet "praten" met de knoppen in je stuur.

Minimaal heb je een 3C0 953 549 B nodig.

 

Ik zal eens kijken, volgens mij heb ik nog een

3C0 953 549 M liggen, die is ook geschikt.

 

 

Verzonden vanaf zo'n fruitig dingetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

8 knops stuur in Passat moet je de 3C0 953 549 AE module hebben.

 

Martijn @@maxx007at volgens mij gaat een M niet werken, misschien in de Caddy maar in de Passat volgens mij niet. 

 

Inbouwen is te doen, maar hou er rekening mee dat je de stuurhoeksensor opnieuw in moet leren

 

@@Michel_Overstegen als je Full member lid word dan kun je in mijn How-to kijken wat je nodig hebt en hoe.

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

8 knops stuur in Passat moet je de 3C0 953 549 AE module hebben.

 

Martijn @@maxx007at volgens mij gaat een M niet werken, misschien in de Caddy maar in de Passat volgens mij niet.

 

Inbouwen is te doen, maar hou er rekening mee dat je de stuurhoeksensor opnieuw in moet leren

 

@@Michel_Overstegen als je Full member lid word dan kun je in mijn How-to kijken wat je nodig hebt en hoe.

@,

Volgens Ross-Tech wel voor een 8 knops, niet voor een 12 knops

 

 

Verzonden vanaf zo'n fruitig dingetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Fappie,

 

Ik heb net contact gehad met Martijn, ik heb die module net over genomen. Gaat met de post hier naartoe.

 

Dan kan ik het als hij er voor het weekend is tijdens mijn nachtdienst inbouwen. 

 

Moet hier dan ook een weerstand op gesoldeerd worden of is dat alleen bij nieuwere sturen?

 

Is mooi dat het jouw oude module is geweest dan moet het wel gaan werken.  :mrgreen:

 

Groeten Michel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Fappie,

 

Ik heb net contact gehad met Martijn, ik heb die module net over genomen. Gaat met de post hier naartoe.

 

Dan kan ik het als hij er voor het weekend is tijdens mijn nachtdienst inbouwen.

 

Moet hier dan ook een weerstand op gesoldeerd worden of is dat alleen bij nieuwere sturen?

 

Is mooi dat het jouw oude module is geweest dan moet het wel gaan werken. :mrgreen:

 

Groeten Michel

 

Weerstand is nodig als je van 2 airbagontsteking naar 1 gaat, dus 2 airbagstekkers naar 1 stekker airbag.

Weerstand is dan nodig om 1 gang te simuleren.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kunt het natuurlijk eerst zonder weerstandje proberen.

 

Kom je er niet uit, dan wil ik je best helpen. Heb hier genoeg 3,3 ohm weerstandjes

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo mede forum-ers.

 

Na even wat geklooi, heb ik nu een net MFL stuur in mijn Passat. Mag ik u allen bedanken voor de support, steun en niet te vergeten Martijn voor het regelapparaat.

 

Met hartelijke groeten,

 

Michel

Geklooi, valt toch wel mee.... half uurtje werk en klaar is Clara hahaha

 

Veel plezier ermee, ik weet het weer het was mijn oude stuurmodule hahahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden