Ga naar inhoud
  • 0

Brandstofmeter doet raar


Markii

Vraag

Hallo, wie kan mij helpen? Wanneer ik de auto start dan gaat de benzinemeter heel even naar het juiste punt om vervolgens weer naar 0 te zakken. Dit is erg irritant omdat ik onder het rijden niet weet hoeveel benzine ik nog heb. Bij twijfel moet ik de auto stilzetten en opnieuw starten om vervolgens even snel de stand af te kunnen lezen. Ik ben zodoende al 2x gestrand langs de snelweg zonder benzine. Ook de boordcomputer geeft 0 km aan, dus deze kan ik ook niet gebruiken. Nu weet ik dat mijn auto 2 brandstoftanks heeft, volgens mij 60 liter en 20 liter? Deze 2 tanks zijn via een hevelpomp met elkaar verbonden heb ik gelezen. Wanneer mijn tank leeg is kan ik maar 60 liter tanken i.p.v. 80 liter, dus daar lijkt het mee te maken te hebben. Nu heb ik de vlotters al bekeken en ook heb ik de stekkers gecontroleerd, dit lijkt goed te zijn. Alle kabels ed. lopen zo de tanks in dus heb weinig bewegingsvrijheid en ben bang dat wanneer ik er te hard aan trek, de boel los kan gaan en ben ik verder van huis.. Ik kom er even niet meer uit. Iemand een idee? Mijn broertje de monteur komt er ook niet uit.. Toch maar de de dealer? Daar ben ik zeker geen fan van maar weet zo even niet naar wie ik anders toe zou moeten gaan. Het gaat om een Volkswagen Passat W8.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Geen idee maar ik heb nog wel de beide benzinetanken liggen van een W8

Met de vlotters er nog bij dus compleet (deze werken wel goed tot aan de sl8)

Als je die wil testen dan kan dat misschien wel jou oplossing zijn

aangepast door tiptronic
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden