Ga naar inhoud

Kleur lampen B8


Fopperr

Aanbevolen berichten

Xenon komt niet meer voor bij de B8. Het is halogeen of Led. Led is er in 2 uitvoeringen, Led medium en Led High. Medium maakt gebruik van een reflector en High van een lens systeem.

 

Kleurtemperatuur weet ik zo niet.

aangepast door bm-er
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de B8 zie je verschillende typen koplampen. Het valt me op dat er een versie is waar het lijkt dat deze een reflector koplamp heeft. Kleur is wat paarsig en er zal wel led/xenon in zitten maar welke kleur hebben deze lampen?

 

Ik kan er zo snel even geen foto van vinden.

dat zijn de standaard LED koplampen, die hebben idd een reflector

Link naar reactie
Delen op andere sites

Led plus is volgens mij hetzelfde als led high. Led normaal is idd met een reflector. Led plus is met lens maar ook met automatische verstelling, automatisch grootlicht etc.

Eigenlijk zijn er drie Led koplampen leverbaar in de B8, naast de halogeenkoplampen.

- Led met reflectorlampen

- Led met lenssysteem en meedraaiende koplampen

- zelfde als de vorige maar dan Dynamic Light Assist toegevoegd

 

De laatste twee zien er van buiten hetzelfde uit. Dat is ook wel te begrijpen want het zijn ook exact dezelfde lampen, alleen vraagt VW iets van 500 euro extra voor DLA. Voor dat geld is VW dan zo vriendelijk om een vinkje in het systeem aan te zetten waardoor DLA werkt. En je moet een camera achter de voorruit hebben.

 

Hetzelfde geldt voor de radar in de B8. Die is er in 3 uitvoeringen maar er is maar 1 type. Softwarematig kunnen functies aan of uit gezet worden.

aangepast door bm-er
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk zijn er drie Led koplampen leverbaar in de B8, naast de halogeenkoplampen.

- Led met reflectorlampen

- Led met lenssysteem en meedraaiende koplampen

- zelfde als de vorige maar dan Dynamic Light Assist toegevoegd

 

De laatste twee zien er van buiten hetzelfde uit. Dat is ook wel te begrijpen want het zijn ook exact dezelfde lampen, alleen vraagt VW iets van 500 euro extra voor DLA. Voor dat geld is VW dan zo vriendelijk om een vinkje in het systeem aan te zetten waardoor DLA werkt. En je moet een camera achter de voorruit hebben.

 

Hetzelfde geldt voor de radar in de B8. Die is er in 3 uitvoeringen maar er is maar 1 type. Softwarematig kunnen functies aan of uit gezet worden.

 

Nou, ik heb ieder geval het hoogst haalbare B)

 

wat zijn de verschillen in de radar opties als ik vragen mag? 

aangepast door Micky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Basis is alleen weergave in MFA dat je te dicht op je voorganger zit en evt een piepje erbij als er nog dichter bovenop zit. De andere twee versies betreffen Cruise Control met automatische afstand tot je voorligger tot max 160 of 210 km/h.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan hoor, misschien lijkt het zo paarsig doordat het led is en dat dit er toch iets anders uit ziet.

 

Normaliter vind ik 6000k er goedkoop uitzien in een reflectorlamp, vandaar dat ik denk dat hij paarser is.

 

Pas hier ook mee op, ik heb dat met reflector in een A4 geprobeerd, leek toch wel nep hoor, kan een foto plaatsen als je wilt, dus A4 met 6000K 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Basis is alleen weergave in MFA dat je te dicht op je voorganger zit en evt een piepje erbij als er nog dichter bovenop zit. De andere twee versies betreffen Cruise Control met automatische afstand tot je voorligger tot max 160 of 210 km/h.

Ah, ook hier dus het hoogst haalbare :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe maar eens @@Micky ben benieuwd naar het verschil met 5000K welke ik in de mijne gepropt heb.

Oke het lijkt op de foto's veel beter dan in het echt realiseer ik me nu...

 

Dit was in 2009, toen was er nauwelijks LED, het lijkt erop dat de aftermarket xenon van toen meer op de led van nu lijkt dan dat het op de xenon van toen leek :P

post-12066-0-19157400-1473791392_thumb.jpg

post-12066-0-23787200-1473791422_thumb.jpg

aangepast door Micky
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden