Ga naar inhoud
  • 0

Olie lekkage (alweer)


freaqshow

Vraag

Dag allemaal,

 

De Passat heeft nog steeds (of alweer) last van olielekkage, ik denk zo'n 500 ml / 600 km. Het gekke is dat er onder de auto op de grond geen druppel te vinden is (tenminste dat denk ik, ik heb geen vaste parkeerplaats voor de deur)

 

Inmiddels heb ik een nieuwe DV, een nieuwe hockey puck; nieuwe pcv klep, vacuumslang van inlaat naar DV nieuw, de buis voor carterontluchting (die aan het blok zit) is nieuw. Verder Nieuwe nokkenaskeeringen, klepdekselpakking; turbo is nieuw (revisie) (thx @@bandenman) :) En ik heb dit weekend de ronde pakking van de oliekoeler vervangen, omdat daaronder veel olie lag (was al een tijdje zo). Maar nu ligt er alweer olie onder, alleen in iets mindere mate.

 

Ik weet niet of het samenhangt, maar een stukje hoger, aan de achterkant van het blok zag ik ook allemaal olie liggen. Ik heb er geprobeerd fotos van te maken.

 

Iemand enig idee waar het aan kan liggen? Bedankt voor het meedenken.

 

post-22350-0-04078000-1471866629_thumb.jpg

 

post-22350-0-69688300-1471866636_thumb.jpg

 

post-22350-0-21230700-1471866647_thumb.jpg

 

De auto start prima, zowel koud als warm en loopt netjes stationair. 

 

Edit: fototje om de plek in perspectief te plaatsen

post-22350-0-85353000-1471867429_thumb.jpg

aangepast door freaqshow
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Update: De olielekkage van de fotos is niet meer teruggekomen. Ik denk dat het residu was van de oliekoeler. Ik heb namelijk de pakking van de oliekoeler vervangen en misschien is dat van de oliekoeler afgekomen. Onder de oliekoeler/oliefilter ligt nu geen olie meer. Dus hopelijk is het hiermee opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tip maak nu alles schoon motor onvetten enz

En dan over een week onderje motor kap kijken waar de olie exact waar het verdaan komt.

Zo kan je niet ziet waar het is.

 

Gr Fai

aangepast door Fai
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden