Ga naar inhoud

Ervaringen ozonbehandeling


Vince_NL

Aanbevolen berichten

Zoals de titel al weergeeft, heeft iemand hier ervaring met een ozonbehandeling voor het interieur?

Mijn nieuwe passat ruikt als een asbak en ik zou graag deze geur neutraliseren. Is zoiets de moeite waard?

aangepast door Vince_NL
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen (4jaar terug( ik mijn Passat CC gekocht had, kwam er na een aantal dagen ook een asbak geur ter voorschijn. Dealer had het natuurlijk verdoezelt met schoonmaak geurtje. Ik heb toen zo goed mogelijk het interieur schoon gemaakt en daarna bij bo-rent een ozon machine gehuurd. Deze machine heeft er ongeveer 8 uur in gestaan op middel vermogen. Nadat de ozon lucht weg was na een aantal dagen was de rook geur zeker op 85% afgenomen. De andere 15% was in het verloop van het jaar ook wel weg na paar keer het interieur te hebben schoon gemaakt. Bij mij heeft het dus zeker geholpen.

aangepast door Schippersss
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het helpt wel degelijk, maar verwacht geen wonderen.

Wat er jaren over doet om erin te trekken, heb je er nu eenmaal niet binnen 24u uit.

Maar eens met Dennis, 85-90% verminderen gaat zeker lukken, mits je voorafgaand aan de behandeling je bekleding en dashboard al flink schoonmaakt met APC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem APC+D van Poorboys, wat vriendelijker geprijsd/verpakt (1L puur ipv 3.8L puur)

Let wel op, NIET puur gebruiken...!

Ik hen z'n gallon verpakking van meguiar's (groen) maar die is 20 euro goedkoper als de gallon van poorboys. Wel moet ik zeggen dat ik die van poorboys wel sterker vind werken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden