Ga naar inhoud
  • 0

DSP soundsystem 3BG


Mizjel

Vraag

Bij een beetje rondneuzen op eBay heb ik een compleet DSP setje gevonden waar ik wel interesse in heb. Ik vroeg mij alleen af of de speakers die hierbij zitten afwijkend zijn van degene die al standaard in m'n auto zitten? Ik heb nu standaard in m'n voor- en achterdeuren speakers/tweeters zitten. Anders zou ik alleen maar de versterker en kabelboom nodig moeten hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De DSG speakers zijn idd anders dan de originele speakers. Maar denk dat een setje van bijv. Gladen beter zijn.

Thanks dieseltje, Ik zie net dat de onderdeelnummers inderdaad afwijken ten opzichte van de originele speakers. Het setje is wel scherp geprijsd dus dacht waag eens een gokje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wil je upgraden?

Anders heb ik nog 3 originele speakers in de aanbieding.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

1 van m'n speakers begint de laatste tijd te kraken dus wilde hem eerst vervangen met een originele. Alleen kwam ik nu dit DSP setje tegen...Ben nog aan het twijfelen, dacht het is wel leuk met m'n toekomstige MFD en alles origineel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Probeer al een tijdje eens tijd te vinden voor het inbouwen van mijn MFD en de DSP set die ik heb liggen. Helaas heb ik geen mogelijkheid om ergens binnen te staan en ben dus afhankelijk van het weer.

 

Sinds vorige week koste wat kost geprobeerd deze zaterdag vrij te houden om eens te gaan klussen, maar helaas….het weer zit niet echt bepaald mee vandaag.

 

Aangezien ik vandaag nu door het weer niks kan doen eens de instructiehandleiding doorgenomen voor het aansluiten van de kabelboom voor de DSP in mijn beste Duits….en een beetje google translate.

 

Nu heb ik ook al zitten zoeken, maar er zijn nog een paar dingen niet helemaal duidelijk voor mij.

Hieronder een stukje uit de handleiding. Misschien dat iemand hier wat duidelijkheid in kan scheppen?

 

rote Leitung 4qmm – Sicherung S24 im Sicherungshalter Fahrerseite

rode kabel - zekering S24 in zekeringkast bestuurderszijde.

(volgens mij is dit “2” op m’n afbeelding, dit is alleen een rood/witte draad)

 

braune Leitung 4qmm – Masse A-Säule hinter der Verkleidung

bruine kabel – massa – A stijl achter de bekleding

(“3”op m’n afbeelding)

 

einzelne rote Leitung – das eine Ende in Sicherung S24, das andere Ende Schraubklemme mit der Bezeichnung Kl.30 an der Mirkozentralelektrik festschrauben

kabel met enkele rode lijn – het ene eind bij zekering S24, het andere einde met het label KL.30 vastschroeven aan de zekeringenkast

(Volgens mij is “1” op mijn afbeelding, dit is alleen een grijze kabel zonder een “KL.30 Label” eraan)

 

Sicherung S24 wird mit 25 A abgesichert

Zekering S24 wordt met 25 A beveiligd

 

Er wordt overal gesproken over zekering 24, maar volgens mij is dat de zekering voor de ruitensproeier?

 

And last but not least…heb ik het goed dat de iso stekker voor de speakers niet meer direct de MFD ingaat, maar alleen nog direct aangesloten wordt aan de kabelboom? (zie nr 4)

 

673c5b44e6b7c102095e92bde8b9d1b1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voeding kun je onder het dashboard aftakken evt Zelf een zekering bijplaatsen.

Speaker stekker die in de radio zat idd koppelen aan de kabelboom zodat de speakers signaal krijgen van de DSP.

Ook moet de DSP een canbus aansluiting krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voeding kun je onder het dashboard aftakken evt Zelf een zekering bijplaatsen.

Speaker stekker die in de radio zat idd koppelen aan de kabelboom zodat de speakers signaal krijgen van de DSP.

Ook moet de DSP een canbus aansluiting krijgen

Dus de kleuren in de handleiding staan gewoon verkeerd...voor de overige bekabeling, waaronder de canbus, had ik de bestemming al gevonden.

 

Nu gauw hopen op lekker weer...en een vrije dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden