Ga naar inhoud
  • 0

Passat GTE actieradius elektrisch


Henk Passat

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De afgelopen maanden haalde ik net wel/net niet de 33 km die ik dagelijks enkele reis maak... inderdaad afhankelijk van het weer.

Is de accu leeg, schakelt het motortje bij en laad dan ook de accu bij, in GTE modus wordt de accu sneller opgeladen.

Dit betekend simpelweg ook met "lege" accu gewoon het volle vermogen/koppel beschikbaar is om te versnellen en valt er dus prima te leven met het 1.4tje. 

 

Voorwaarde is wel dat je met voorverwarmde auto vertrekt doe je dat niet en rij je alleen snelweg (135KM/h) dan zal die 20KM helaas wel eens de realiteit kunnen zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook als je remt gebruik je remenergie om je accu op te laden in stand D. Pas als je elektrisch niet genoeg remvertraging op kan wekken gaan de hydraulische remmen meedoen. Dat je op deze manier energie terug wint zie je aan je linker wijzer van je tellers die dan het groene gebied in gaat. In stand D ontkoppel je de motor als je het gas loslaat, dat is efficiënt en voorkomt onnodig vertragen en versnellen op vlakke wegen, dus energiezuinig. Bij lange afdalingen is stand B uiteraard wel praktisch, je kunt dan zonder bij te remmen je accu flink opladen: een afdaling van een gemddelde Zwitserse bergpas levert je zo maar 10 km extra bereik op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden